دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1397 - 13:45
مقام سابق کاخ سفید:

خدمت به کشور بر خدمت به رئیس جمهور ارجحیت دارد

دستیار سابق در کاخ سفید در کتابی اعلام کرد که محور اصلی سخنان مدیر سابق کارکنان کاخ سفید این بود که او منافع کشور را بر منافع رئیس‌جمهور کنونی مقدم می‌دانست.
کد خبر : 353728

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «گاردین»، کلیف سیمز در کتابی به نام «گروه اشرار» به بررسی اظهارات «جان کلی» می‌پردازد و تصریح می‌کند که سخنان کلی با کارکنانش بر این موضوع صحه می‌گذاشت که خدمت به کشور بر خدمت به دونالد ترامپ ارجحیت دارد.


کلیف سیمز که دستیار ارتباطات سابق ترامپ است اذعان کرد که سخنان کلی در دیدار با کارکنان کاخ سفید نسبت به ترامپ کاملاً خصومت‌آمیز بود.


سیمز ادامه داد که او کاملاً از لحن سخنان کلی متعجب شده بود. سخنرانی کلی مدت کوتاهی بعد از جایگزینی وی با «رینز پریباس» انجام شد.


وی بیان کرد: «این‌طور به نظر می‌رسید که کلی می‌خواهد بگوید که ممکن است ضروری باشد که آرزوهای آقای رئیس‌جمهور در اولویت پایین‌تری نسبت به موارد مهم‌تر قرار گیرند.»


کلی که یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته نیروی دریایی است به واسطه به‌کارگیری یک سری عملکردهای اساسی در کاخ سفید به‌محض ورودش به‌عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید در تابستان 2017 اعتبار و ارزش یافت.


وی «آنتونی اسکراموچی» مدیر ارتباطات و «استیو بنون» استراتژیست ارشد را اخراج کرد.


همه رخدادها مانند داستان تاج‌وتخت به نظر می‌رسیدند. از همان ابتدا مشخص شد که ژنرال نظام‌مند در تقابل با رئیس خود است. ترامپ از زنجیره دستورات کلی شدیداً ناخشنود بود.


در انتهای 2017 کلی و ترامپ دیگر حتی باهم صحبت هم نمی‌کردند و درنهایت کلی برکنار شد و «میک مولوانی» سرپرست کارکنان کاخ سفید جایش را گرفت.


کتاب سیمز درگیری‌های بیشتری بین کارکنان کاخ سفید را فاش می‌کند.


سیمز در کتابش نوشته است: «همه‌چیز مانند بازی تاج‌وتخت به نظر می‌آمد اما باشخصیت‌هایی منسوب به معاون رئیس.»


وی ادامه داد که اگر کلی بعضی از سیاست‌های ترامپ را مورد ملاحظه قرار می‌داد، هردوی آنها در بعضی نظرات ازجمله سختگیری نسبت به موضوع مهاجرت هم‌فکر بودند.


به‌هرحال در اواخر تابستان او  از طریق گزارش «وود وارد» (خبرنگار آمریکایی) مورد اتهام قرار گرفت که ترامپ را سفیه خوانده بود.


کلی اعلام کرد: «این عقیده که من ترامپ را احمق و سفیه نامیده‌ام درست نیست.»


سیمز به این موضوع اشاره نکرده است اما او در کتابش نوشته است که وقتی‌که ژنرال بازنشسته لبخند زد معلوم بود که دارد رنج می‌برد و نتیجه گرفت: «او اصلاً شبیه مرد خوشحالی به نظر نمی‌آمد که همین اطراف بود.»


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته