دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور 55 اثر در بخش فضای مجازی جشنواره جام جم

دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی جشنواره جام جم از داوری 55 اثر از سوی مدیران شبکه‌ها، به عنوان رؤسای هیئت‌های انتخاب، معرفی و در حال ارزیابی و داوری می‌باشند.
کد خبر : 353257
3552440shf1.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از معاونت سیما، شهرام فرزین‌فر در‌خصوص اهمیت بخش فضای مجازی جشنواره گفت: با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی و نقش پررنگ آن در جامعه و نفوذ اثرات این حوزه در فرهنگ عمومی، حضور فضای مجازی به‌عنوان رسانه مکمل در کنار تلویزیون، نقشی کلیدی و پررنگ خواهد داشت. ارزیابی فعالیت شبکه‌ها و برنامه‌ها در تولید محتوای فضای مجازی به‌عنوان محتوای مکمل آنتن، اهمیت حضور و تولید محتوای باکیفیت در فضای مجازی را بیش‌ازپیش پررنگ‌تر خواهد ساخت. 
دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی در پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی جام‌جم با اشاره به تعداد آثار ارسال‌شده برای داوری افزود: مدیران شبکه‌ها به‌عنوان رئیس هیئت انتخاب، مرجع معرفی آثار به این کمیسیون هستند به‌طوری‌که در بخش داوری 55 اثر از سوی مدیران شبکه‌ها، به‌عنوان رؤسای هیئت‌های انتخاب، معرفی و در حال ارزیابی و داوری می‌باشند. 
فرزین‌فر در‌خصوص محوریت داوری آثار بیان کرد: داوری در دو بخش خواهد بود؛ بخش اول ارزیابی فعالیت ستاد شبکه در فضای مجازی شامل سایت شبکه، (EPG دقت زمانی و محتوای تکمیلی) و شبکه‌های اجتماعی خواهد بود و بخش دوم به شبکه و فعالیت برنامه‌های معرفی‌شده به شکل اختصاصی شامل سایت برنامه (در صورت وجود) و شبکه‌های اجتماعی برنامه اختصاص دارد. 
وی با تأکید بر حضور پررنگ و اثرگذار شبکه‌های ملی در فضای مجازی اظهار داشت: برنامه‌های شاخص هر شبکه سعی در تولید محتوای مکمل و ادامه آنتن داشته و ایجاد فضای تعاملی با مخاطبین در فضای مجازی از اولویت شبکه‌ها و برنامه‌هاست. ان‌شاءالله در آینده نزدیک با ایجاد واحد فضای مجازی در هر شبکه، این حضور جدی‌تر و پر‌اثرتر ادامه خواهد یافت. 
دبیر کمیسیون تخصصی فضای مجازی در‌خصوص اهمیت جشنواره جام جم گفت: این رویداد از جهات مختلفی برای تلویزیون و مردم به‌عنوان مخاطبین اصلی، اهمیت بسیار دارد. با توجه به ظرفیت این جشنواره، ایجاد بخش فضای مجازی برای اولین بار در این جشنواره، قطعاً رنگ و بوی دیگری به این جشنواره خواهد داد. حضور گسترده برنامه‌ها در بسترهای متنوع انتشار محتوا و میزان بازخورد مخاطبین و نیز تعامل گسترده با مردم از طریق فضای مجازی، اهمیت ارزیابی این فعالیت‌ها را دوچندان نموده و می‌توان در بخش انتخاب مردمی، میزان اقبال عمومی از حضور رسانه در فضای مجازی را اثبات نمود.


 انتهای پیام/4104/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب