دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان:

دانشگاه آزاد اسلامی نقش ویژه‌ای در حمایت از نخبگان دارد

مشاور بنیاد ملی نخبگان گفت: با اضافه شدن دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه‌های حامی نخبگان خارج کشور، نخبگان بیشتری به کشور باز می‌گردند.
کد خبر : 352864
A_KH1717_19355.JPG

به گزارش خبرنگار آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سيدحسن حسینی در جلسه‌ای با حضور بیژن رنجبر معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره همکاری این دانشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جذب نخبگان خارج از کشور اظهار کرد: در سه سال گذشته تاکنون حدود یک‌هزار و 100 نخبه به صورت دائم به کشور بازگشتند. 218 نفر از این اشخاص فارغ‌التحصیل 20 دانشگاه اول دنیا هستند. روی هر یک از این افراد بین یک میلیون تا دو میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.


وی افزود: براساس گزارش اداره مهاجرت آمریکا در سال برای هر فرد در یک دانشگاه معمولی در آمریکا حدود 500 دلار هزینه می‌شود، اگر دانشجو برتر باشد که قطعاً این عدد بالا می‌رود.


مشاور بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: امیدواریم با اضافه شدن دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه‌های حامی نخبگان خارج کشور نخبگان بیشتری را به کشور بازگردانیم.


حسینی گفت: بسیاری از استادان ایرانی در دانشگاه‌های برتر دنیا علاقه دارند که برگردند و یک کرسی تدریس داشته باشند.


وی اضافه کرد: افراد متخصص می‌توانند شرکت‌های استارت‌آپی داشته باشند، دستورالعمل حمایت از آنها بر روی سایت بنیاد ملی نخبگان قرار دارد و افراد واجد شرایط می‌توانند از آن استفاده کنند.


مشاور بنیاد ملی نخبگان افزود: نخبگان می‌توانند ورک شاپ برگزار کرده و شرکت ایجاد کنند و حتی پروژه‌ای و به صورت رفت‌وآمدی کار کنند.


حسینی ادامه داد: وبسایتی طراحی شده که افراد می‌توانند از آن طریق پروژه‌های دانشگاه‌ها را مشاهده کرده و متقاضیان می‌توانند دانشگاه‌های خود را انتخاب کرده و دانشگاه‌ها ظرف 20 روز امکان همکاری با آن‌ها را اعلام می‌کنند. این سامانه برای تاسیس شرکت‌های نوپا، استارتاپ‌ و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در شرکت‌هاست.


انتهای پیام/4040/ 4007/ 4107/


انتهای پیام/

برچسب ها: حسینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته