دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات خدمات رسانی شرکت واحد در ایام اربعین

جزئیات خدمات رسانی شرکت واحد در ایام اربعین
نماینده قرارگاه مرکزی حمل و نقل اربعین حسینی (ع) در کشور عراق از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارائه خدمات حمل و نقلی به زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر : 927172

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مهدی علیزاده با اشاره به تاکیدات شهردار تهران مبنی بر ضرورت ارائه خدمات مطلوب به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین، گفت: امسال خدمات اتوبوسرانی به منظور تسهیل تردد زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی در تکمیل خدمات حمل و نقلی کشور عراق انجام خواهد شد. بر اساس جلسات انجام شده با مسئولان عراقی، دستور اعزام ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای خدمات‌رسانی به زائران صادر شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امسال فقط از مرز مهران خواهد بود و در صورت درخواست و احساس نیاز کشور عراق، آمادگی افزایش خدمات وجود دارد.

مسئول عملیات و پشتیبانی حمل و نقل مرزی اربعین حسینی (ع) گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و افزایش گرما در ایام اربعین، ناوگان اتوبوسرانی مجهز به سیستم سرمایشی خواهد بود. علیزاده تأکید کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار عوامل امداد و فنی و همچنین تأمین قطعات و تجهیزات فنی در این زمینه انجام شده است.

علیزاده در ادامه به دو روش پیشنهادی برای خدمات‌رسانی اشاره کرد. روش اول که توسط وزیر کشور عراق مطرح شده، شامل خدمات‌رسانی در برگشت زائران از ۳۰ مرداد است. روش دوم که پیشنهاد وزیر کشور ایران است، شامل استقرار ناوگان اتوبوسرانی از تاریخ ۲۱ مرداد ماه و ادامه خدمات تا پایان مراسم و انتقال کامل زائران می‌باشد. وی افزود که منتظر تصمیم نهایی از سوی مسئولان هستیم.

علیزاده گفت: با این وجود تیم پشتیبانی موکب سفینة النجاة شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در داخل خاک عراق مستقر شده و آشپزخانه فعال شده است تا پخت و پز برای زائران آغاز شود.

علیزاده همچنین اعلام کرد که قسمت اول ناوگان امروز ۲۲ مرداد پس از برگزاری مراسم بدرقه به سمت کشور عراق حرکت می‌کند و موضوع تأمین سوخت در زرباطیه و عمود ۶۶۲ با استقرار جایگاه سوخت نیز در حال پیگیری است.

وی گفت: در تاریخ ۲۳ مرداد، قسمت دوم ناوگان با تعداد ۱۵۰ دستگاه به سمت عراق اعزام خواهد شد و قسمت سوم نیز در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ مرداد انجام خواهد شد.

علیزاده افزود: این برنامه‌ها نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی (ع) است و امید می‌رود که با همکاری‌های بین‌المللی و هماهنگی‌های لازم، این مراسم با شکوه هر چه بیشتری برگزار شود.

علیزاده در پایان تأکید کرد: تمامی تلاش‌ها به منظور تسهیل سفر زائران و فراهم آوردن شرایط مناسب برای آنان در ایام اربعین حسینی (ع) صورت می‌گیرد و مسئولان در تلاشند تا بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته