دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1397 - 10:30
امید خبر داد:

راه‌اندازی سامانه ارتباطی با فارغ‌التحصیلان علمی‌کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: سامانه‌ای رونمایی می‌شود تا دانش آموختگان بتوانند از این طریق با  دانشگاه در ارتباط باشند و فرصت‌های شغلی را مشاهده کنند.
کد خبر : 352393

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدحسین امید صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان تهران که در محل تالار وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: برای نخستین‌بار توانستیم جشن دانش‌آموختگان را برگزار کنیم و یکی از اهداف این جشن، گردهمایی دانش‌آموختگان در جمعی گسترده است تا با یکدیگر آشنا شوند و امیدوارم که این جشن هرساله به صورت باشکوه برگزار شود.


وی ادامه داد: از دانش آموختگان انتظار داریم تا ارتباطشان با دانشگاه علمی کاربردی حفظ شود و در این رابطه سامانه‌ای رونمایی می‌شود تا دانش آموختگان بتوانند از طریق آن با دانشگاه در ارتباط باشند و فرصت‌های شغلی و دستاوردهای دانش آموختگان در این سامانه قابل مشاهده است.


پرداخت تسهیلات دانشجویی


امید ادامه داد: اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی از سایر مراکز و دوره ها بیشتر است؛ دانشجویان شهریه پرداز هستند و برای یک دوره کاردانی باید هزینه های زیادی را پرداخت کنند. در سال جاری بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری را راه‌اندازی کردیم که قرار است از ایده های دانش آموختگان در این مراکز استفاده شود. 


وی در توضیح این موضوع تصریح کرد: ۷۵ درصد شهریه دانشجویان توسط صندوق رفاه پرداخت می‌شود و بازپرداخت تسهیلات نیز پس از اشتغال دانش‌آموختگان آغاز شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا تسهیلاتی به دانشجویان پرداخت شود همچنین برای توسعه کیفی نیز در حال تلاش هستیم که امیدواریم منجر به نتیجه شود.


ایجاد 100 مرکز نوآوری جدید


وی ادامه داد: در نمایشگاه پژوهش که چندی پیش برگزار شد نیز طرح جهانی دانشگاه علمی کاربردی به عنوان طرح برتر شناخته شد؛ همچنین در سال جاری ۱۰۰ مرکز نوآوری ایجاد شد تا در مسیر تولید ثروت به کشور کمک کند.


امید تأکید کرد: دانش‌آموزان دبیرستان‌ها انگیزه لازم و کافی برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی را ندارند چراکه این دانشگاه برای آنها پر هزینه است و انگیزه کمتری برای شرکت در آن از خود نشان می‌دهند که لازم است حمایت‌هایی در زمینه ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان ایجاد شود.


مجلس از دانشگاه علمی کاربردی حمایت کند


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی وضعیت باثبات خود را دنبال می‌کند ولی در این راه به همت و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز دارد و از کمیسیون آموزش درخواست داریم که از دانشگاه علمی کاربردی حمایت کنند.


وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه علمی کاربردی انجام می‌دهیم تا بتوانیم در ایجاد و تشکیل دانشگاه نسل سوم نقشی اساسی ایفا کنیم.


انتهای پیام/4123/4113/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب