دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1397 - 12:17
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

ایجاد 400 هزار فرصت شغلی پس از انقلاب توسط ستاد اجرایی

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد 400 هزار فرصت شغلی از ابتدای انقلاب تاکنون توسط ستاد اجرایی برای جوانان خبر داد.
کد خبر : 363257
005.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد مخبر ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه گلخانه‌ای ۵۰ هکتاری هیدروپروپنیک زرندیه گفت: بخش تولید یکی از استراتژیک‌ترین قسمت‌ها در کشور به حساب می‌آید که اگر بتوانیم این بخش را سامان دهیم بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود، لذا می‌توانیم از مقطع حساس کنونی عبور کنیم.


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: در این بخش با توجه به وضعیت بین‌المللی و تحریم‌هایی که از سوی دشمنان بر کشور وارد شده است با مشکلاتی مواجه هستیم لذا ما به‌دنبال اولویت‌بندی اهداف خود در زمینه‌های مختلف هستیم.


وی با اشاره به اینکه ستاد اجرای فرمان امام، تمام تلاش خود را برای حل بیکاری و تولید اشتغال به کار گرفته است ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی را سامان دادیم و ۴۱ هزار شغل مستقیم ایجاد کردیم و به این وسیله لیست شاغلان در کشور را افزایش داده‌ایم.


مخبر در ادامه به بخش مشکلات در حوزه دارو و غذا اشاره کرد و افزود: بیشترین و بزرگترین مشکلات ما در بخش دارو و غذاست؛ نکته اینجاست که دشمنان و تحریم‌کنندگان دارو و غذا به ما می‌گویند غذا و دارو جزو تحریم‌ها به حساب نمی‌آید و می‌توانید آنها را وارد کنید اما اجازه ندارید برای این کار پولی جا‌به‌جا کنید.


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: هیچ کشوری به‌صورت رایگان به ما غذا و دارو نمی‌دهد و این موضوع نوعی چالش برای ما به حساب آمده و یک تهدید جدی محسوب می‌شود.


وی تصریح کرد: در این میان بحث اقتصاد مقاومتی بحثی جدی و راهبردی به حساب می‌آید اما با این حال به این موضوع در محافل دانشگاهی کمتر توجه شده است؛ ما باید برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا برسانیم و در این‌صورت قطعاً موفق خواهیم شد.


مخبر با اشاره به اینکه در بخش دارو کارهای خوبی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: ۹۶ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود و تنها ۴ درصد داروها وارداتی هستند اما نکته اینجاست که این چهار درصد شامل داروهای حیاتی بوده و بیش از ۳۵ درصد از هزینه دارویی کشور را شامل می‌شود.


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام به این موضوع ورود پیدا کرده و با همکاری بخش خصوصی شرکت‌های دارویی را برای تولید همین چهار درصد داروی حیاتی ایجاد کرده است، گفت: این موضوع بسیار مهم است زیرا به‌طور مثال یکی از تولیدات داروی ضدسرطان سبب شد ظرف سال ۹۶ نزدیک به ۱۲۰ میلیارد به جیب بیماران برگردد.


وی به بخش غذا نیز اشاره کرده و افزود: در بخش غذا با پدیده تغییر اقلیم روبه‌رو هستیم و این تنها مربوط به کشور ما نیست و همه کشورهای دنیا را شامل می‌شود.


مخبر درباره بلاهای طبیعی که در دنیا رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: در میان ۱۰ بلای طبیعی دنیا، ۵۴.۴۶ صدم مرگ و میرها ناشی از خشکسالی است که متأسفانه این مرگ و میرها در کشورهای در حال توسعه وضع بدتری دارد؛ لذا تغییر اقلیم در سراسر دنیا تأثیر گذاشته و مشکلات عجیبی را ایجاد کرده است.


رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اینکه گسست بین پیوندهای قبیله‌ای، طایفه‌ای و خانوادگی از دیگر آثار تغییر اقلیم است، تصریح کرد: مهاجرت به شهرها و به‌دنبال آن افزایش آسیب‌های اجتماعی از دیگر تبعاتی است که تغییر اقلیم با خود به‌دنبال دارد.


وی در پایان با تأکید بر اینکه بحث استفاده از تکنولوژی در این برهه زمانی بسیار مهم به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که در این بخش وجود دارد اگر از فناوری و دانش روز استفاده نکنیم با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. یکی از فناوری‌هایی که در گلخانه‌های ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد بحث تولید با کاهش مصرف آب است که استفاده از این روش سبب شده تولید را ۱۰ برابر بیشتر کنیم.


انتهای پیام/4087/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته