دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1397 - 07:45
کلانتری در گفتگو با آنا:

شبکه‌‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی تقویت می‌شوند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ده‌ها شبکه‌ فرهنگی در این دانشگاه تقویت می‌شوند تا واحدهای دانشگاهی بتوانند نقش فرهنگی خود را به‌درستی ایفا کنند.
کد خبر : 351954
photo_2019-01-13_15-05-51.jpg

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اصفهان با بیان اینکه شبکه‌‌های فرهنگی متعدد در دانشگاه آزاد اسلامی تقویت خواهند شد، اظهار کرد: شبکه‌های کارآمدی مانند شبکه بزرگ بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، تشکل‌های دانشجویی، مدافعین و طرفداران نظام و انقلاب اسلامی، دروس معارف اسلامی، هیئت‌های مذهبی- دانشجویی و شبکه‌های فرهنگی متعدد دیگر ایجاد شده و تلاش ما برای روزآمدکردن این شبکه‌هاست.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای مأموریت‌های خود، برنامه‌های راهبردی بلندمدت یا میان‌مدت دارد؟ گفت: قطعاً کار فرهنگی در دانشگاه احتیاج به نقشه دقیق دارد. چشم‌انداز وسیع و افق روشن از ویژگی‌های عرصه فرهنگی در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی است.


معاون فرهنگی- دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: براساس سند جامع فرهنگی- دانشجویی در افق 1404، بحمدالله کارهای فراوانی در دست برنامه‌ریزی است که هر سال در همان چارچوب، برنامه‌ها تنظیم، بررسی، تصویب و به اجرا گذاشته می‌شود و این مهم از دستاوردهای حضور آقای ولایتی است و همواره مورد تأکید وی بوده که کارهای اساسی و جامع انجام بگیرد.


کلانتری اظهار کرد: در حقیقت یک نوع تحول را شاهد بوده‌ایم و این تحول نیاز به عناصر باانگیزه، معتقد و عناصر علاقه‌مند فرهنگی و زبده دارد. اگر در کار فرهنگی، عناصر انسانی مناسب وجود نداشته باشد، این طرح‌ها، سندها و نقشه‌ها به نتیجه درستی منتهی نمی‌شود. به همین منظور، در این اهداف بزرگ، تلاش ویژه انجام گرفت که عناصر فرهنگی سراسر کشور، خودشان افرادی علاقه‌مند و به‌دنبال کارهای اساسی و اصیل فرهنگی باشند.


وی تأکید کرد: غیر از نقشه راهبردی و نیروهای کاربردی برای انجام کار فرهنگی، کار ضروری، بهره‌گیری از ظرفیت ده‌ها شبکه فرهنگی داخل دانشگاه است که این شبکه‌ها باید تقویت شوند و دست‌شان باز باشد و واحدهای دانشگاهی بتوانند با استفاده از ظرفیت آنها، نقش فرهنگی خود را به‌درستی ایفا کنند.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از فعالیت‌های عمده‌ای که انجام شده، تلاش برای روزآمدکردن این شبکه‌هاست که بحمدالله به سوی یک تحول بنیادی حرکت می‌کنیم. تصور برخی افراد از کار فرهنگی این است که ستاد یعنی سازمان مرکزی باید کاری انجام بدهد که این برداشت صحیحی از کار فرهنگی نیست. دانشگاهی عظیم مانند دانشگاه آزاد اسلامی باید برای در حدود 400 واحد خود  با قوت، قدرت و متناسب با مقتضیات محلی و زمانی، برنامه‌های فرهنگی مورد نیاز را طراحی کند و به پیش برد.


کلانتری در پاسخ به این سؤال که حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای جامعه کارمندان دانشگاه چه برنامه‌های فرهنگی در دست پیگیری و اقدام دارد؟ به آنا گفت: بخشی از کار فرهنگی مربوط به کارمندان و استادان است؛ به این دلیل که زمانی فضای مثبت فرهنگی را در دانشگاه شاهد خواهیم بود که همه بخش‌های سه‌گانه: استاد، کارمند و دانشجو، زیر پوشش برنامه‌های فرهنگی قرار گیرند. بنابراین بسیاری از کارگاه‌هایی که در واحدهای دانشگاهی انجام می‌شود، ویژه کارمندان است. مسابقات و سفرهای زیارتی که انجام می‌گیرد، حتی راهیان نور ویژه کارمندان، راهپیمایی اربعین ویژه کارمندان، کلاس‌های قرآنی ویژه کارکنان و همه این‌گونه برنامه‌ها ویژه استادان هم جداگانه انجام می‌شود و اینها همه در سند جامع دیده شده است.


وی در پاسخ به سؤالی درباره شاخص‌ها و ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از گذشته تاکنون واحدی ممتاز به شمار می‌آید و واحد نجف‌آباد هم از واحدهای دانشگاهی ویژه بوده و این یک قدرت بزرگ در آموزش عالی کشور است که طرفداران زیادی هم در نسل جوان دارند و گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان از نقاط قوت این استان است. اشتغال به تحصیل 100 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد این استان به‌دلیل جذابیت‌های خاص استان، امتیاز دیگری برای دانشگاه آزاد اسلامی است و به‌دلیل این جذابیت‌ها، دانشجویان از سراسر کشور، جذب رشته‌های دانشگاهی این استان می‌شوند و این رشد و ارتقای آموزش عالی کشور را هم در پی خواهد شد.


انتهای پیام/4103/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
دانشجوی رزمنده
United States of America
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
۰
آقای دکترکلانتری
یه فکری به حال مدیریت خراب حوزه شاهد و ایثارگر کنید
هلدینگ شایسته