بازیهای رایانهای به یک رسانه تبدیل شدهاند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی حقوردی عصر دیروز در نشست نقد بازیهای رایانهای در حاشیه طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه هر بازی رایانهای زمانی بیش از 70 ساعت لازم دارد، اظهار کرد: برخی از گیمرها یک بازی را تا هزاران ساعت انجام میدهند.
وی در تشریح تفاوت بازی سازان خارجی با داخلی، افزود: در تیم سازنده داخلی همه افراد فنی هستند اما در تیمهای سازنده خارجی علاوه بر افراد فنی، متخصصانی در حوزه روانشانسی و سیاست در کنار گروه سازنده حضوری مداوم دارند.
این کارشناس بازیهای رایانهای با بیان اینکه در بازهای رایانهای معمولی در هر ثانیه 30 فریم و در بازیهای با کیفیت بالا 60 فریم نهفته است، تصریح کرد: اثرگذاری آموزشهای پنهان بیشتر از آموزشهای مسقیم است.
حقوردی با بیان اینکه نهفته شدن برخی از مسائل حتی به صورت نامحسوس نیز در قالب این فریمها تأثیر خود را خواهد گذاشت، ادامه داد: اکنون آموزشهای رسمی و غیررسمی در جامعه ما 180 درجه فرق دارد به طوری که ممکن است فرزندان خود را برای انجام مراسم دینی و معنوی با خود همراه کنیم اما آنها با بازیهای رایانهای آموزشهای دیگری را دریافت کردند.
پژوهشگر حوزه بازیهای رایانهای با تأکید بر اینکه برخی از این بازیها به شدت با فرهنگ مهدویت در تضاد هستند، خاطرنشان کرد: بازیهای رایانهای به جد فرهنگ اصالت لذت را ترویج کرده و همجنسگرایی را عادیسازی میکنند.
وی با تأکید بر اینکه امروزه بازیهای رایانهای به یک رسانه تبدیل شدهاند و پیامها را به صورت غیر مستقیم منتقل میکنند، گفت: اگر از بازیهای رایانهای را به عنوان یک رسانه بپذیریم باید نظارت بر ساخت، تولید، توزیع و انتشار آن صورت گیرد.
پژوهشگر حوزه بازیهای رایانهای یادآور شد: باید بازیهای رایانهای جدی گرفته شود و اجازه انجام هر بازی به فرزندان در خانوادهها داده نشود.
طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور 125 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی به مدت یک هفته در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حال برگزاری است.
انتهای پیام/