دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یوسفیان‌ملا در گفتگو با آنا:

حذف و اضافه یارانه توسط استانداران شائبه سیاسی دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سازوکار حذف یارانه‌ها در هر استان و توسط استانداران فراهم نیست و بیشتر جنبه سیاسی دارد.
کد خبر : 350525

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان و بودجه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به تفاوت رفاه و سطح معیشت در استان‌های مختلف با یکدیگر گفت: همسان‌سازی تعاریف در این حوزه عملاً امکان‌پذیر نیست و سازوکار لازم برای استانداران فراهم نشده است.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقم حاصل از این صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود، اضافه کرد: حتی در شرایط بهینه این صرفه‌جویی نخواهد توانست پروژه‌های عمرانی نیمه تمام استانی که اغلب بسیار هزینه‌بر هستند را راه‌اندازی کند.


وی تأکید کرد: در حال حاضر موضوع پرداخت یارانه‌ها جنبه سیاسی دارد و پرداخت یا حذف آن موج سیاسی خود را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: در این صورت کم کم ما با پدیده استاندار خوب و استاندار بد هم روبه‌رو خواهیم شد که این در زمان انتخابات بیشترین آسیب را برای کشور به‌دنبال خواهد داشت.


یوسفیان‌ملا با تأکید بر اینکه مجلس توجه ویژه‌ای بر این بخش از لایحه بودجه دارد، گفت: در تصمیم‌گیری برای پرداخت یارانه جنبه‌های متفاوتی از سیاسی‌گری وجود دارد که ممکن است حتی به عنوان آدرس غلط برای ایجاد شرایط ناآرام در زمان تصویب بودجه باشد.


به گزارش آنا، در لایحه بودجه 98 دولت، استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام کنند.


منابع حاصله از حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان صرف حذف تدریجی فقر مطلق و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار استانی همان استان خواهد شد.


انتهای پیام/4083/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته