دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا؛

شیخ زائد، ورزشگاهی که جام در آن آغاز می‌شود

پس از 23 سال، ورزشگاه شیخ زائد ابوظبی میزبان یکی از رقابت‌های جام ملت‌‌های آسیا خواهد بود.
کد خبر : 349792
Abu_Dhabi_Zayed_Sports_City_Stadium_2.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دیدار دو تیم امارات و بحرین در حالی در استادیوم شیخ‌‌زائد ابوظبی برگزار می‌شود که این ورزشگاه در میزبانی قبلی امارات در جام ملت‌های آسیا 12 مسابقه از 26 دیدار برگزار شده را میزبانی کرد و در آن‌ زمان مهم‌ترین استادیوم مسابقات بود.


در جام ملت‌‌های 1996، تمام دیدارهای مراحل پایانی از قبیل مسابقات نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال در این ورزشگاه برگزار شد و حالا پس از گذشت 23 سال، باز هم یکی از دیدارهای مهم این جام در استادیوم شیخ زائد ابوظبی برگزار می‌شود.


سنگ بنای این ورزشگاه در سال 1974 نهاده شد و سرانجام پس از 6 سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. اما در سال 2009 این استادیوم با هزینه‌ای 550 میلیون درهم امارات بازسازی شد.



ظرفیت این ورزشگاه 43630 نفر است و تاکنون میزبان تورنمنت های مهمی چون جام جهانی باشگاه‌ها در سال‌های 2009، 2010 و 2017 و جام جهانی جوانان در سال 2003 بوده است.


استادیوم شیخ زائد علاوه بر دیدار افتتاحیه جام، مسابقه تیم‌های عراق و ویتنام از گروه چهار، دیدار هند و امارات در گروه یک، مسابقه عمان و ژاپن در گروه ششم و مسابقه عربستان و قطر را از گروه پنجم میزبانی خواهد کرد.


علاوه بر این رقابت‌ها یک دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی، یک دیدار یک‌چهارم نهایی و سرانجام مسابقه فینال در ورزشگاه شیخ زائد برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4051/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته