دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گروه‌های جام ملت‌های آسیا/ 1

میزبان دنبال تاریخ‌سازی و سرخ‌ها در پی رکوردشکنی/ جنگی برای بقا

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در حالی از 15 دی به طور رسمی در امارات آغاز می‌شود که در گروه A این مسابقات چهار تیم امارات، بحرین، تایلند و هندوستان حضور دارند.
کد خبر : 346501
57674432.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در حالی از 15 دی در  امارات متحده عربی آغاز می‌شود که 24 تیم حاضر در این پیکارها باید به مصاف هم بروند.


براین‌اساس، ایران، ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، عراق، عربستان و ... به عنوان غول‌های آسیا برای قهرمانی در این تورنمنت بسیار مهم و حیاتی به هیچ تیمی رحم نخواهند کرد.


در تاریخ 14 اردیبهشت 97 قرعه‌کشی نهایی این دوره از رقابت‌ها در برج خلیفه شهر دبی با حضور 24 تیم در چهار گلدان 6 تیمی برگزار شد و تیم‌ها، حریفان خود را در مرحله نهایی شناختند.


ورزشگاه‌های متعددی میزبان این تورنمنت هستند از جمله: ورزشگاه «زاید»، ورزشگاه «محمد بن زاید» و ورزشگاه «آل نهیان» در ابوظبی؛ ورزشگاه «هزاع بن زاید» و ورزشگاه بین‌المللی «شیخ خلیفه» در العین؛ ورزشگاه «آل مکتوم» و ورزشگاه «مکتوم بن راشد آل مکتوم» در دوبی، و ورزشگاه «الشارجه» در شهر شارجه .


امارات و بحرین برگزارکننده دیدار افتتاحیه خواهند بود.


حال به تفکیک گروه نگاهی می‌اندازیم به معرفی تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا.


گروه A


امارات، بحرین، هندوستان و تایلند در این گروه قرار دارند، شاید در این گروه بتوان روی کاغذ از امارات میزبان و بحرین به عنوان مدعیان صعود به مرحله بعدی نام برد. هرچند اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی در فوتبال کم رخ نداده و ممکن است هندوستان و تایلند خالق شگفتی در این گروه شوند.


امارات:


تیم ملی فوتبال امارات متحده عربی تاکنون 10 بار در جام ملت‌های آسیا حضور یافته و آخرین حضور این تیم در این رقابت‌ها به سال 2015 برمی‌گردد.


بهترین حضور امارات به سال 1996 میلادی و یازدهمین دوره آن که این کشور میزبان بود بازمی‌گردد که این تیم در فینال رودرروی عربستان قرار گرفت و در نهایت با شکست مقابل سعود‌ی‌ها به عنوان نایب‌قهرمانی اکتفا کرد.


تیم ملی ایران و کویت نیز به ترتیب عناوین سومی و چهارمی را از آن خود کردند. در این دوره از مسابقات علی دایی با هشت گل زده عنوان بهترین گلزن را به دست آورد.


بحرین:


تیم فوتبال بحرین تاکنون 6 مرتبه در جام ملت‌های آسیا حضور داشته است و بهترین مقام این تیم نیز عنوان چهارمی در سال 2004 میلادی بوده است. آخرین حضور این تیم نیز به سال 2015 بازمی‌گردد که استرالیا میزبان مسابقات بود.


هندوستان:


تیم هندوستان تاکنون چهار بار موفق به حضور در جام ملت‌های آسیا شده است و بهترین نتیجه‌ای که این تیم کسب کرده، مربوط به سال 1964 است که با شکست مقابل رژیم صهیونیستی عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد.


آخرین حضور تیم ملی هندوستان در جام ملت‌های آسیا در سال 2011 رقم خورد، آنجا که این تیم با کسب نتایج ضعیف در قعر جدول رده‌بندی گروه سوم قرار گرفت.


تایلند:


تیم ملی فوتبال تایلند نیز تاکنون هفت بار موفق به حضور در جام ملت‌های آسیا شده است و بهترین نتیجه‌ای هم که کسب کرده به تاریخ 1972 بازمی‌گردد که میزبانی این مسابقات را برعهده داشت و موفق شد به مقام سومی برسد.


تیم‌های ایران و کره‌جنوبی نیز اول و دوم شدند. تیم کامبوج نیز به عنوان چهارمی رضایت داد. آخرین حضور تایلند در جام ملت‌های آسیا به سال 2007 برمی‌گردد که کشورهای اندونزی، مالزی، تایلند و  ویتنام به طور مشترک میزبانی این پیکارها را برعهده داشتند.


انتهای پیام/4051/4078/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته