دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جام ملت‌های آسیا؛

تیم‌های تازه‌وارد در جمع بزرگان آسیا

مسابقات جام ملت‌های آسیا در کشور امارات، با حضور سه تیم تازه وارد به خانواده رقابت‌ها برگزار خواهد شد.
کد خبر : 349605
hzixukjpjogsugldha2f.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در حالی از امروز آغاز می‌شود که در این دوره مسابقات، سه تیم قرقیزستان، فیلیپین و یمن اولین حضور خود در رقابت‌ها را تجربه می‌کنند. البته یمنی‌ها قبلا با نام یمن جنوبی در این مسابقات حضور یافته‌اند اما از زمان اتحاد یمن‌شمالی و جنوبی، این اولین تجربه آن‌ها در مسابقات جام ملت‌های آسیا است. اما سایر تیم‌های آسیایی، چه زمانی اولین حضور خود در این مسابقات را تجربه کرده‌اند؟


در اولين دوره جام ملت‌های آسيا (1956) چهار تيم در مرحله نهايی شركت كرده و اولين حضور خود را تجربه كردند. اين تيم‌ها عبارت بودند از: هنگ‌كنگ، كره‌‌‌جنوبی، ويتنام جنوبی و رژیم اشغالگر قدس. چهار سال بعد تنها تيم تازه‌وارد به خانواده بازی‌ها چين تايپه (تايوان) بود. در سال 1964 نيز هند موفق شد اولين حضور خود را جشن بگيرد.


در بازی‌های 1968 دو تيم ايران و برمه نخستين حضور خود در مرحله نهايي جام ملت‌ها را تجربه كردند. چهار سال بعد از 6 تيم شركت‌كننده، چهار تيم كامبوج، عراق، كويت و تايلند از تازه‌واردان بودند. در مسابقات 1976 چين، يمن جنوبی و مالزی به خانواده بازی‌ها اضافه شدند و سرانجام در 1980 شاهد حضور بيشترين تازه‌وارد در جام ملت‌ها بوديم. اين تيم‌ها عبارت بودند از بنگلادش، كره‌شمالی، قطر، سوريه و امارات متحده.


در ادوار بعدی تيم‌های تازه‌وارد چنين نام‌هايی بودند:


 1984 (عربستان و سنگاپور)


 1988 (بحرين و ژاپن)


 1996 (اندونزی و ازبكستان)


 2000 (لبنان)


 2004 (اردن، عمان و تركمنستان)


 2007 (استراليا و ويتنام)


 2015 (فلسطين)


 به اين ترتيب تنها در مسابقات 1992 و 2011 هيچ تيمی اولين حضور خود در جام ملت‌ها را تجربه نكرد و همه حاضران از تيمهای سابقه‌دار در جام ملت‌ها بودند.


انتهای پیام/ 4051/


انتهای پیام/

برچسب ها: جام ملتهای آسیا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته