تنها پلیس فاتب خودروهای سنگین خود را معاینه فنی کرده است
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در پی اعلام خبر عدم مراجعه سرویس کارکنان نهادهای نظامی برای دریافت معاینه فنی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به همکاری نیروی انتظامی تهران بزرگ بهعنوان تنها ارگان نظامی برای دریافت معاینه فنی اشاره کرد.
برهمین اساس سید نواب حسینی منش در گفتگو با خبرگزاری آنا ضمن اشاره به مصوبه کارگروه ملی آلودگی هوا و مصوبه استاندار سابق تهران در خصوص عدم بهکارگیری خودروهای فرسوده اظهار کرد: استاندار تهران براساس مصوبه استانی، بخشنامهای را به کلیه وزارتخانهها و دستگاههایی که دارای خودرو سنگین بوده و یا پیمانکارانی که از خودروهای سنگین استفاده میکنند ابلاغ کرد تا همه خودروهای سنگین خود را مکلف به گرفتن معاینه فنی کنند و از سوی دیگر به ذیحسابان نیز بخشنامه شد که اگر صورتوضعیتی مطرح شد و بنا بر آن میخواستند قراردادی را منعقد کنند، این خودروها حتماً باید دارای معاینه فنی بوده و فرسوده نباشند.
27 درصد خودروهای دارای معاینه فنی دودزا هستند
وی افزود: پس از این ابلاغیه اکیپ مشترک ستاد معاینه فنی تهران و پلیس راهور تهران بزرگ در کنار جادهها اقدام به راستیآزمایی معاینه فنی خودروهای سنگین کردند و تا شب گذشته حدود 2900 خودروی سنگین مورد راستیآزمایی قرار گرفتند و 87 درصد آنها دارای معاینه فنی بودند و 13 درصد باقیمانده فاقد مجوز بودند و این در حالیاست که در این تستهای کنار جادهای 24 درصد خودروهای دارای مجوز طرح ترافیک دودزا بودند که ضمن ابطال معاینه فنی نسبت به جریمه آنها اقدام شده است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه به بحث معاینه فنی خودروهای سنگین دستگاههای نظامی همچون ارتش و نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: بعضاً خودروهای سنگین این نهادها و سازمانها در معابر شهری دیده نمیشوند و با توجه به اینکه امکان ورود به پادگانها برای تست معاینه فنی این خودروها وجود ندارد از آنها درخواست داریم تا نسبت به دریافت معاینه فنی خودروهای خود اقدام کنند.
حسینیمنش تصریح کرد: در میان ارگانهای نظامی تنها پلیس تهران بزرگ اتوبوسها و مینیبوسهای خود را جهت تعمیر و معاینه فنی به مراکز ما ارسال کرد و مجوزهای لازم را دریافت کرد.
وی در ادامه اذعان کرد: در ابتدای طرح کاهش شرکتهای ایرانخودرو و سایپا همکاری نمیکردند که با پیگیریهای صورت گرفته نسبت به دریافت مجوز خودروهای خود مجاب شدند.
تنها 20 درصد معاینه فنی مربوط به آلودگی است
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه امکان ورود به سازمانها برای ستاد معاینه فنی و پلیس راهور با توجه به کم بودن پتانسیل اجرایی آنها وجود ندارد گفت: تنها شرکتها و سازمانهایی همچون ایرانخودرو با 500 دستگاه سرویس دارای حجم بالایی از خودروهای سنگین باعث شد تا ما به این موضوع ورود پیدا کنیم.
حسینیمنش در پایان اظهار کرد: 20 درصد معاینه فنی مربوط به آلودگی است و 80 درصد دیگر به مسائل فنی و ایمنی خودرو بازمیگردد و در صورتیکه مدیران دستگاهها نسبت به کنترل خودروهای فعال در سازمان خود اهتمام ویژه داشته باشند، دیگر شاهد حوادثی همچون حادثه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات نخواهیم بود.
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/