دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زوریک مرادیان اولین شهید مسیحی دفاع مقدس

زوریک مرادیان اولین شهید مسیحی دفاع مقدس، سال 1359در جبهه‌های غرب به‌ شهادت رسید.
کد خبر : 347839
100544.jpg22222222222222222.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اقلیت‌های دینی کشور در دوران دفاع مقدس شهدای گرانقدری را در کنار آزادگان و جانبازان سرافراز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند از جمله آن‌ شهدا، شهید زوریک مرادیان است. شهید مرادیان در هفتم تیر1339 در محله حشمتیه تهران به‌دنیا آمد و دوران تحصیل را در مقاطع ابتدایی و راهنمایی با موفقیت پشت سر گذاشت.


شهید زوریک مرادیان بعد از طی کردن دوران دبیرستان این امکان را داشت که با بورسیه تحصیلی به خارج از کشور مهاجرت کند، اما این بورسیه را نپذیرفت و لباس مقدس سربازی را در زمانی که کشور در هجمه جنگی نابرابر قرار داشت، پوشید و به جبهه اعزام شد.


 شهید زوریک مرادیان تنها فرزند پسر خانواده «واهان مرادیان» و «کاتارینه» بود. او چهار خواهر به نام‌های روبینا، اُفیک، دیانا و ژانت داشت.


شهید زوریک بعد از طی کردن سه ماه آموزشی دوران سربازی به منطقه پیرانشهر در غرب کشور اعزام شد. اخلاق و رفتار شهید زوریک همه را به سوی خود جذب ‌می‌کرد. سرانجام 19 مهر 1359 در هنگامه نبرد و زمانی‌ که شهید زوریک مرادیان در سنگر انفرادی خود برای شلیک خمپاره آماده می‌شد، بمباران هواپیما‌های دشمن، سنگرش را مورد هدف قرار دارد و شهید زوریک مرادیان در اثر شدت جراحات حاصل از ترکش‌های بمب به‌ شهادت رسید تا نامش در تاریخ به‌عنوان اولین شهید مسیحی کشور ثبت شود.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس شهید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته