دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
باقرزاده در گفتگو با آنا:

هدف ما کسب سهمیه تیمی المپیک است/ توجه ویژه به پشتوانه‌سازی

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: تلاش ما این است که برای نخستین‌ بار به‌صورت تیمی سهمیه المپیک را به‌دست بیاوریم تا چهار شمشیرباز در المپیک داشته باشیم.
کد خبر : 347670

فضل‌اللّه باقرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت شمشیربازان در آستانه رقابت‌های جهانی گفت: قرار است دو تیم شمشیربازی را به رقابت‌های پیش‌رو اعزام کنیم. تیم اپه در بهمن به رقابت‌های جام جهانی قطر اعزام می‌شوند و ملی‌پوشان ما می‌توانند سهمیه المپیک توکیو را هم در این مسابقه به‌دست بیاورند. تیم بعدی هم ملی‌پوشان سابر هستند که قرار است در رقابت‌های جام جهانی لهستان به میدان بروند.


وی ادامه داد: بعد از رقابت‌های جام جهانی الجزایر تیم ملی سابر ایران در جایگاه ششم قرار گرفت و در جایگاه پنجمی جهان قرار دارد. تمام تلاش ما این است که در این مسابقه جایگاه پنجمی تیم ملی سابر را در جهان حفظ کنیم و در رقابت‌های جهانی لهستان نتیجه‌ای بهتر از الجزایر به‌دست بیاوریم. درحال‌حاضر مدت زیادی است که اردوهای تیم شمشیربازی در حال‌ برگزاری است، البته یک استراحت کوتاه به ملی‌پوشان داده‌ایمف اما در تلاش هستیم که در این مدت باقی‌مانده، شمشیربازان‌مان به اوج آمادگی برسند.


رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این سؤال که وضعیت کسب سهمیه المپیک توکیو برای شمشیربازان به‌چه صورت است، گفت: تمام تلاش ما این است که برای نخستین‌ بار ما به‌صورت تیمی سهمیه المپیک را به‌دست بیاوریم. اگر این اتفاق بیفتد در تاریخ شمشیربازی ایران اولین بار خواهد بود که چهار ملی‌پوش در المپیک حضور پیدا خواهند کرد. به‌طور حتم تمام تلاش خودمان برای تحقق این امر می‌کنیم.


باقرزاده عنوان کرد: علاوه بر رقابت‌های جهانی که پیش رو داریم، ما مسابقات نوجوانان و جوانان اپه را در سال 2019 در اردن پیش‌رو داریم که آنها هم در اردوهای تیم ملی حضور دارند تا به سطح آمادگی قابل قبولی برسند. تیم شمشیربازی دختران‌مان هم درحال‌حاضر در اردوی ارومیه به‌سر می‌برند و شرایط خوبی دارند.


وی درخصوص پشتوانه‌سازی در شمشیربازی ایران گفت: تیم سابر ایران ازنظر رنکینگ جایگاه قابل‌قبولی در جهان دارد اما تیم سابر ایران تنها به شمشیربازانی چون علی پاکدامن، محمد رهبری، مجتبی عابدینی و ارسباران محدود نشده است. این شمشیربازان در سطح جهان حرف اول را می‌زنند و مطمئن باشید در هر رویداد و رقابتی ما می‌توانیم روی مدال‌آوری آنها حساب ویژه‌ای باز کنیم. درحال‌حاضر علی پاکدامن با 26 سال سن رنکینگ 12 دنیا را دارد و در رشته انفرادی سابر یکی از مدال‌آوران ماست.


باقرزاده در پایان سخنانش تصریح کرد: رهبری هم با 26 سال سن مانند پاکدامن یکی از ملی‌پوشان ماست که می‌توان روی مدال‌آوری او حساب ویژه‌ای باز کرد. مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی حضورش در تیم ملی یک نعمت است و می‌تواند دیگر ملی‌پوشان را به‌خوبی هدایت کند. او به روزهای اوج خودش بازگشته و مطمئن باشید از او خبرهای خوبی خواهید شنید. در کنار این ملی‌پوشان باتجربه، ما به شمشیربازان جوان هم توجه ویژه‌ای داریم و می‌توانم با اطمینان به شما بگویم که ملی‌پوشان باتجربه و جوان ما همگی در یک سطح هستند. ما نفراتی چون محمد فتوحی و نیما زاهد را در ترکیب تیم داریم که در این مدت عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند و به‌مدال‌آوری آنها در کنار باتجربه‌ها اطمینان خاطر داریم.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته