دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 05:30
ملی‌پوش شمشیربازی:

رقابت‌ شمشیربازان ایران با رقبا جنگ نابرابر است

ملی‌پوش سابر ایران گفت: رقابت‌ شمشیربازان ایران با سایر کشورها یک جنگ نابرابر است، آنها با امکانات فوق‌العاده‌ای حاضر می‌شوند ولی ما چنین شرایطی نداریم.
کد خبر : 327545

علی پاکدامن در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی الجزایر گفت: سطح رقابت‌ها خیلی بالا بود و شمشیربازان قدرتمندی در این مسابقه حضور داشتند. من در این مسابقه با شمشمیرباز آلمانی به میدان رفتم که از نظر رنکینگی چهار پله پایین‌تر از من بود و عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود داشت. 


وی ادامه داد: متأسفانه در این مسابقه من به اشتباهات خودم باختم و این موضوع را کاملاً می‌پذیرم. به طور حتم اگر اشتباه نمی‌کردم برنده میدان بودم. به هر حال هر ورزشکاری برای رسیدن به مدال به میدان می‌رود و همه ما با هدف کسب مدال تلاش می‌کنیم. هیچ‌ ورزشکاری به مسابقه‌ای اعزام نمی‌شود که ببازد، من هم در خودم این توانایی را می‌بینم که در هر میدانی مدال‌آور باشم و زمانی هم که مقابل این حریف آلمانی شکست خوردم به قدری عصبانی بودم که با هیچ‌کس حرف نمی‌زدم. 


ملی‌پوش سابر ایران عنوان کرد: اما واقعیت امر این است که شمشیربازی در دنیا به شدت در حال رشد و پیشرفت است. همه کشورها سرمایه‌گذاری‌های کلانی روی این رشته انجام داده‌اند تا بتواند در رقابت‌های جهانی و المپیک به مدال برسند. شاید چندسال پیش تنها برخی کشورها حرف اول را در شمشیربازی می‌زدند، اما هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای شده که تمامی کشورها از جمله رومانی، الجزایر و ... همگی قدرتمند شدند و شمشیربازان تنها به این هدف به میدان می‌آید که رقبای خود را شکست بدهند. در این رقابت‌ها ما تیم گرجستان را شکست دادیم و در صورتی که همین تیم قهرمانی جهان را در کارنامه خود داشت. این نشان می‌دهد که همه تیم‌ها و از جمله تیم ما به قدری قدرتمند ظاهر شدند که ما موفق شدیم قهرمان جهان را شکست بدهیم. 


دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی در خصوص اینکه رئیس فدراسیون از او انتظار بیشتری داشته است، عنوان کرد: من خودم هم انتظارم از خودم بالا بود، اما به نظرم ما باید به این نکته توجه کنیم که رقابت‌ شمشیربازان ایران با سایر کشورها یک جنگ نابرابر است. آنها با امکانات فوق‌العاده‌ای در رقابت‌ها حاضر می‌شوند ولی ما چنین شرایطی نداریم. به عنوان مثال کشور ایتالیا تعداد نفراتی که در کنار ملی‌پوشانشان است از تعداد بازیکنانش بیشتر است.  همه تیم‌ها با چندین مربی و ماساژور حاضر می‌شوند  و واقعاً نگاه سایر کشورها به ورزش با ما کاملاً متفاوت است. 


پاکدامن در پایان به برنامه‌های پیش‌روی خود اشاره کرد و گفت: من از هفته آینده تمرینات را شروع می‌کنم و در بهمن هم در رقابت‌های لهستان شرکت خواهم کرد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته