دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 07:02
رئیس فدراسیون شمشیربازی:

انتظارمان از برخی شمشیربازان بیشتر بود

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در بخش انفرادی از برخی شمشیربازان به‌خصوص رهبری و پاکدامن انتظارمان بیشتر بود اما به هر حال ورزش غیرقابل پیش‌بینی است.
کد خبر : 327520

فضل‌الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره رقابت‌های جام جهانی تیم ملی شمشیربازی و کسب عنوان هفتمی گفت: قبل از اینکه تیم ملی سابر ایران به رقابت‌های جام‌جهانی الجزایر اعزام شود در جایگاه پنجم دنیا قرار داشت. خوشبختانه ما در این رقابت‌ها با وجود اینکه در جایگاه هفتم قرار گرفتیم اما در رنکینگ جهانی همچنان به‌عنوان تیم  پنجم جدول هستیم. هر تیمی برای اینکه بتواند سهمیه المپیک توکیو را به دست بیاورد باید جزء هشت تیم اول دنیا باشد.


رئیس فدراسیون شمشیربازی در‌خصوص عملکرد تیم ملی سابر گفت: ما در بخش تیمی عملکرد قابل قبولی داشتیم، اما در بخش انفرادی از برخی شمشیربازان به‌خصوص رهبری و پاکدامن انتظارمان بیشتر بود اما به هر حال ورزش غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توانیم همیشه انتظار برد داشته باشیم. اما در کل در بخش تیمی عملکرد شمشیربازان سابر عالی بود. ما در این رقابت‌ها مقابل تیم آلمان قرار گرفتیم و با نتیجه 45 بر 44 شکست خوردیم. این امتیاز اندک در شمشیربازی قابل توجه است و به این معناست که تیم ما از نظر فنی با تیم آلمان در یک شرایط قرار دارد. به‌طور حتم اگر ما تیم آلمان را شکست می‌دادیم در رده سوم دنیا قرار می‌گرفتیم اما همانطور که گفتم ورزش غیرقابل پیش‌بینی است.


باقرزاده در ادامه تأکید کرد: در این رقابت‌ها ما مجتبی عابدینی را در اختیار نداشتیم، متأسفانه او به دلیل مصدومیت نتوانست تیم را همراهی کند، اما در مقابل  نیما زاهدی شمشیرباز 18 ساله در این رقابت‌ها همراه ما بود که عملکرد قابل قبولی داشت و توانست در جدول 64 نفره قرار بگیرد.


وی در خصوص برنامه‌های پیش‌رو تیم ملی شمشیربازی گفت: ما از هفته آینده اردوهای تیم ملی را آغاز می‌کنیم، البته کسب سهمیه المپیک برای شمشیربازی از رقابت‌های 2019 آغاز می‌شود اما ما باید از همین حالا جایگاه خودمان را در جهان ثابت نگه داریم چرا که اگر رنکینگ ما بالا برود باید با تیم‌های قدرتمند برای کسب سهمیه المپیک رقابت کنیم و همین موضوع کار را سخت می‌کند. ما اگر بتوانیم در جهان رنکینگ خودمان را حفظ کنیم برای کسب سهمیه المپیک در دور اول به قرعه استراحت می‌خوریم و در دور دوم با تیم‌‌های راحت‌تر بازی می‌کنیم که حفظ این جایگاه برای ما در اولویت است.


رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین در خصوص میزبانی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی سابر در رده جوانان اظهار کرد: این بهترین فرصت است که شمشیربازان ایران بتواند در داخل کشورمان در یک رویداد جهانی حضور پیدا کنند. در حال حاضر تیم‌های رومانی، قزاقستان، ترکیه، بلاروس، اسپانیا، تونس، هنگ‌کنگ، آذربایجان، کویت، عراق و الجزایر در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند. این برای نخستین‌بار است که از کشورهای آفریقایی، اروپایی و همچنین شرق و غرب آسیا به ایران می‌آیند و در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. با توجه به تیم‌های شرکت‌کننده سطح رقابت‌ها بسیار بالاست. یکی از مزیت‌هایی که ایران در این رقابت‌ها میزبانی را قبول کرد همین است که ما می‌توانیم با 20 شمشیرباز حضور داشته باشیم در صورتی که اگر این رقابت‌ها در کشور دیگری برگزار می‌شد ما در نهایت می‌توانستیم چهار شمشیرباز را اعزام کنیم. به هر روی امیدوارم  شمشیربازان ایران در این رقابت‌ها نتایج قابل قبولی کسب کنند.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شاهرخ منافی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
۰
شمشیربازی ورزش موفقی در ایران نیست.
هلدینگ شایسته