صندوق توسعه حمل و نقل عمومی در تهران راهاندازی میشود
علی پیرحسینلو در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره نوسازی حملونقل عمومی اظهار کرد: در بحث مترو ما باید ناوگان آن را توسعه داده و از ظرفیت ایجاد شده بیشتر بهره برده و بتوانیم سرفاصله استفاده از قطارها را پایین بیاوریم تا مردم تحت فشار و با نارضایتی از این خدمات استفاده نکنند.
وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و لزوم نوسازی آن نیز افزود: اتوبوس وسیله حملونقل برای کسانی است که چارهای جز استفاده از آن ندارند و این حق آنهاست که اتوبوسی نو، تمیز، بهموقع، سریع و در دسترس داشته باشند.
مشاور معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: اشتباه بزرگ گذشتگان در شهرداری تهران این بود که پولها را در چاه پل صدر ریختند، در حالیکه اگر آن پول به اتوبوسرانی اختصاص یافته بود، امروز وضع تهران این نبود چون پل صدر نه تنها مشکل ترافیک را که حل نکرد، بلکه وضعیت ترافیکی آن را بدتر هم کرد، در حالیکه اگر ما همین را خرج ناوگان اتوبوس کرده بودیم الان این ناوگان نو شده بود.
پیرحسینلو از اقدامات اساسی در حوزه اتوبوسرانی سخن به میان آورد و گفت: یکی از برنامههای ما این است که واگنها و بهویژه اتوبوسهایی که از محل طرح ترافیک میخریم، برچسبی برروی آن بزنیم که این وسیله از محل درآمد طرح ترافیک خریداری شده و این موضوع میتواند شرایط بیاعتمادی در جامعه را برطرف کند.
وی در پایان از طرحی سخن به میان آورد که پیشنهاد آن در برنامه توسعه سوم هم ارائه شده و اساسنامهای برای آن تدوین شده تا صندوقی به نام «صندوق توسعه حمل و نقل عمومی» در تهران راهاندازی شود و براساس آن عوارضی که از حوزه حملونقل، طرح ترافیک، پارکینگهای کنار خیابان و ... بهدست میآید، خرج حمل و نقل عمومی شده و در صورت تصویب الزام قانونی پیدا کند.
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/