دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1397 - 14:24
بیانیه دانشگاه آزاد کازرون؛

9 دی نماد بصیرت و دوراندیشی مردم است

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به مناسبت یوم‌الله ۹ دی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نهم دی نماد عزت، بصیرت، تیزفهمی و دوراندیشی مردم است.
کد خبر : 347451
9 دی.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، معاونت فرهنگی دانشجویی و بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به مناسبت یوم‌الله ۹ دی با صدور بیانیه‌ای علاوه بر حمایت قاطع خود از اصل نظام جمهوری اسلامی ایران از خانواده بزرگ و انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت در مراسم ۹ دی دعوت کردند.


در این بیانیه آمده است: روز نهم دی، یوم‌الله، حماسه‌ای به‌یاد ماندنی و جاودان و برگ زرین دیگری در تاریخ مشعشع نظام جمهوری اسلامی و روز تجلی قدرت الهی بر دستان ملت بزرگ ایران است. روزی است که ملت ایران نشان داد که از آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد. ۹ دی که رفراندوم ملی در دفاع از انقلاب و رهبری است، عمق دلدادگی و همبستگی مردم به نظام را نشان داد و روز میثاق امت با امامت است.


استکبار جهانی خیال می‌کرد با بهانه‌های واهی می‌تواند درخت تناور انقلاب را دچار تزلزل کند و مردم را با خودشان همراه کند؛ اما حماسه ۹دی، نقشه‌های دشمن را از بین برد و نشان داد که مردم ایران هرجا احساس کنند که به حضورشان در صحنه نیاز است، ورود می‌کنند و برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب به میدان آمده و توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.


این بیانیه می‌افزاید: نهم دی که نماد عزت و بصیرت و تیزفهمی و دوراندیشی مردم است، نشان داد که فرهنگ عاشورا فصل مشترک حماسه‌ها  و حوادث اول انقلاب است. پیام بزرگ ۹ دی این است که عنایات الهی و توجهات حضرت ولی‌عصر و حضور پرشور مردم، عامل شکست فتنه 18 تیر 78 و فتنه 88 و هر فتنه جدید دیگری که ممکن است توسط دشمن طراحی شود، خواهد بود.


رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: «۹ دی نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشته است»؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ دینی کردند و به‌دنبال این وظیفه، عمل صالح خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که به خیابان بیایند و اعلام کنند مردم ایران استوار و بیدارند.


امروز شناخت نقشه‌های مرموز دشمن، بصیرت‌افزایی و روشنگری، پرهیز از سطحی‌نگری، مقابله با تردید افکنی و امیدوار کردن مردم به انقلاب، توجه به زمینه‌های پیدایش فتنه‌ها و توجه به امنیت مردم‌محور و تقویت باور به وجود جنگ نرم و فتنه‌های پیچیده و حفظ استقلال سیاسی از راهبردهای اساسی فائق آمدن بر دسیسه‌های دشمن است.


در پایان این بیانیه آمده است: ما اعضای بسیج استادان و جامعه دانشگاهی با گرامیداشت روز بصیرت و اعلام تبعیت محض از فرمان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و دعوت دانشگاهیان به شرکت فعال در تجمع بزرگ روز نهم دی، اعلام می‌کنیم که دشمن‌شناسی در همه ابعاد و استکبارستیزی، توجه به توان داخلی، مرعوب دشمن نشدن، حل مشکلات اقتصادی مردم، تقویت ولایت فقیه، تعمیق باورهای دینی مردم و اشراف اطلاعاتی باید محور برنامه‌های کشور بوده، باید نسل جوان و دانشجو را با این آموزه‌های ناب بیش از پیش آشنا کنیم.


انتهای پیام/4103


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته