دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1397 - 12:24
حجت‌الاسلام عارف:

تصمیمم نهایی درباره برجام را فقط مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: فقط مقام معظم رهبری تصمیم بر ماندن و یا خارج شدن از برجام را به‌صورت نهایی اعلام می‌کنند.
کد خبر : 331645
IMG_5995.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، مناظره دانشجویی با موضوع «برجام آری یا نه» روز گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با مشارکت دانشجویان موافق و مخالف توافق برجام در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.


حجت‌الاسلام علی‌اکبر عارف معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون که استاد ناظر این مناظره بود، گفت: درخصوص توافق برجام و مسائل کلان کشور و منطقه، گوش به فرمان رهبر فرزانه و شورای امنیت ملی هستیم و فقط ایشان هستند که تصمیم بر ماندن و یا خارج شدن از برجام را به‌صورت نهایی اعلام می‌کنند.


وی ریشه بسیاری از مشکلات داخلی کشور را ناشی از عملکرد و کم‌کاری در حوز‌ه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح کشور دانست و گفت: متوسط مطالعه ما در یک شبانه‌روز فقط دو دقیقه است، در صورتی که این زمان در بسیاری از کشورها به دو ساعت و نیم رسیده است و ما کمتر به دنبال تحقیق و پژوهش هستیم و کارها بدون بررسی لازم و بدون آگاهی انجام می‌شوند.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون در انتقاد از نحوه تهیه پایان‌نامه‌های دانشجویی، گفت: اکثر پایان‌نامه‌های دانشجویی کپی شده و دانشجویان به دنبال کار کیفی و ماندگار نیستند و همین موضوع موجب ناکامی و عقب‌ماندگی در کارها و ایجاد مشکلات شده است.


به گزارش آنا، دانشجوی موافق با توافق برجام در این نشست با دفاع از اصل برجام و منافع آن برای کشور گفت: با توافق برجام و پذیرش آن توانستیم از درگیرشدن در یک جنگ تمام‌عیار عبور کنیم و اجماع جهانی را علیه ایران پراکنده کرد و پول‌های زیادی که در خارج بلوکه‌ شده بود در آن مدت به کشور انتقال دادیم و تنها راه پیش روی ما توافق بود و راه دومی وجود نداشت. توافق برجام توانست شکاف بزرگی بین ابرقدرت‌ها ایجاد کرد.


این فعال دانشجویی افزود: با پذیرش و توافق برجام در آن مدت توانستیم نفت زیادی صادر کنیم و برجام دست همه خائنان به جمهوری اسلامی را رو کرد و موجب انزوای بیشتر صهیونیست‌ها شد.


دانشجوی دیگری که با دیدگاه مخالف توافق برجام در این مناظره شرکت کرده بود، گفت: با این توافق نه تنها مشکل مردم برطرف نشد؛ بلکه سفره‌های آنها بیشتر خالی شد، این توافق باعث شد که دشمنان منطقه‌ای زیاده‌گو و پر رو شوند. توافق برجام موجب دست‌یابی دشمنان به اطلاعات محرمانه و دسته‌بندی‌شده زیادی که به اقتصاد ما مربوط بوده است، شدند و با استفاده از این اطلاعات ما را تحریم‌های بیشتری کردند و موجب گرانی و مشکلات اقتصادی در جامعه شدند.


وی تصریح کرد: بسیاری از مبادی ورود ارز، کالا و تجار و بانک‌هایی که با ایران همکاری داشتند با توافق برجام شناسایی شدند و دشمن از همان جایی که ما آدرس داده بودیم، حمله‌ور شد و حتی تحصیل بسیاری از دانشجویان ما در خارج از کشور را در رشته‌های کلیدی ممنوع کردند. فقط دورنمای برجام زیباست؛ ولی در اجرا ما را دچار مشکلات زیادی کرد. با توافق برجام تمام فعالیت‌های مراکز هسته‌ای ما زیر شدیدترین ذره‌بین‌ها رفت و فعالت‌های ما یا تعطیل شدند یا به حال اغما فرو رفتند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته