دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 16:09
رسانه آمریکایی اذعان کرد:

رزم‌ناو سهند؛ چالشی برای ماجراجویی دریایی آمریکا در خلیج فارس

یک رسانه آمریکایی، رونمایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رزم‌ناو جدید سهند را چالشی جدید برای ایالات متحده در خلیج فارس توصیف کرد.
کد خبر : 331098
الحاق+ناوشکن+سهند++(20).jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از Task & purpose، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به تازگی از کلاس جدیدی از شناورهای دریایی خود رونمایی کرده که به مراتب پیشرفته‌تر از نمونه‌های قبلی آن است.


اصلی‌ترین خصوصیت این کلاس جدید از شناورها که با عنوان «رزم‌ناو سهند» معرفی شده، قابلیت رادارگریزی آن است. این رزم‌ناو با تکنولوژی کاملاً ایرانی ساخته شده و برای نیروهای نظامی غرب و آمریکا ناشناخته محسوب می‌شود.


پیش‌بینی می‌شود با استفاده از این کلاس جدید از شناورهای رزمی دریایی، توانایی نظامی ایران در خلیج فارس به‌خصوص مناطقی مانند اطراف جزیره هرمز افزایش چشمگیری یابد.


به گفته مسئولان نیروی دریایی ایران، این رزم‌ناو قابلیت حمل بالگرد، قایق‌های تندرو و بسیاری از تسلیحات پیشرفته دریایی را داراست.


از سوی دیگر، هم‌زمان با رونمایی از رزم‌ناو سهند، از موشک‌های زمین به دریای جدیدی رونمایی شده که برد مفید آن‌ها به نسبت نمونه‌های پیشین بسیار بیشتر است و می‌تواند کل محدوده خلیج فارس را تحت پوشش خود قرار دهد.


این وبگاه آمریکایی مدعی شد که از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در 2016، تنش‌های دریایی میان ایران و آمریکا کاهش یافته بود و دولت ایران نیز از اقدامات تنش‌زا تا حدود زیادی پرهیز می‌کرد. حال با افزایش چشمگیر قدرت دریایی ایران به نظر می‌رسد رونمایی از نمونه‌های جدیدی از تسلیحات پیشرفته پیامی برای نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شود. تحلیلگران از این اقدام به‌عنوان آغازی برای تنش‌های جدید دریایی میان ایران و آمریکا نام می‌برند.


جدا از توان رزمی سلاح‌های جدید ایران، تمرکز این کشور برای توسعه توان نظامی خود در خلیج فارس می‌تواند چالشی جدید برای نیروی دریایی آمریکا باشد که مدت‌هاست به ماجراجویی در این منطقه می‌پردازد.


انتهای پیام/4095/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته