دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 16:13
حجت‌الاسلام زارع‌پور:

انس با قرآن راهکار فرهنگ‌سازی در جامعه است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون یکی از راهکارهای مهم فرهنگ‌سازی را ایجاد انس با قرآن کریم در جامعه عنوان کرد.
کد خبر : 327542
IMG_8548.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کازرون، حجت‌الاسلام احمد زارع‌پور ظهر امروز در نشست راهکارهای عملی قرآن در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: امام سجاد علیه‌السلام، انس با قرآن را بالاترین و مطمئن‌ترین تکیه‌گاه برای انسان بیان کردند و فرمودند اگر در کره خاکی زمین تنها باشم و کسی همراه من نباشد، با تکیه به قرآن از هیچ چیزی ترس و وحشت ندارم.


وی اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم فرهنگ‌سازی در راستای ایجاد انس با قرآن کریم است که در کشور ما با وجود بحث آموزش‌های قرآنی نسبت به فرهنگ‌سازی کمتر توجه شده است، در صورتی‌ که این بحث مکمل آموزش است و تا هنگامی که جوانان ما انگیزه کافی برای یادگیری قرآن نداشته باشند، روش‌های آموزشی جواب‌گوی خطاهای موجود در جامعه نیست.


زارع‌پور گفت: راه‌های مختلفی برای ایجاد انگیزه و نشاط معنوی در یادگیری و علاقه‌مندی به قرآن وجود دارد، به‌طور مثال اگر به دانش‌آموزان بگوییم بهترین آیه‌ای که به دل شما می‌نشیند را بنویسید و بیاورید و بعد وی را تشویق کنیم و یا سعی شود مراتب انس با قرآن که عبارت از نگهداری قرآن در خانه، نگاه کردن به آیات، گوش دادن، تدبر و عمل‌کردن به قرآن را زنده نگه‌ داریم، بسیار ارزشمند است.


معاون فرهنگی دانشجویی واحد کازرون نیز در این نشست با اشاره به راهکارهای عملی قرآن، تصریح کرد: انس با قرآن کریم متفرع بر چند چیز از جمله شناخت گوینده پیام، شناخت خود پیام و شناخت گیرنده پیام مورد توجه است.


علی‌اکبر عارف گفت: چرا قرآن در زمان پیامبر(ص) بیشتر اثربخش بوده و بر دل و ذهن مردم می‌نشست و بیشتر مردم حافظ قرآن بوده  و معرفت قرآنی داشتند ولی امروزه که علم و تکنیک پیشرفت کرده، این مراحل  در بین مردم کم‌رنگ شده است؟


معاون فرهنگی دانشجویی واحد کازرون یکی از عوامل اصلی این موضوع را میزان توجه خود مردم نسبت به این کتاب آسمانی و نداشتن التزام عملی در بین آنها ذکر کرد.


انتهای پیام/4101/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته