دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1397 - 11:41
رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگیری ۵۷۲ سارق و مالخر در تهران/ خاک‌‌سفید و هرندی پاکسازی شد

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۵۷۲ سارق و مالخر در بیستمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری در پایتخت خبر داد.
کد خبر : 346944

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه بیستمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: بیستمین مرحله طرح رعد پلیس پیشگیری با بهره‌گیری از تمام کلانتری‌ها و مأموران پلیس پایتخت اجرا شد و در این طرح ۲۶۱ حکم با هماهنگی مقامات قضائی اخذ شد و همکاران ما به ۲۶۱ محل اقامت سارقان رفته و به‌طور کلی در طرح مذکور ۵۷۲ سارق و مالخر دستگیر شدند. همچنین ۱۸۹ خودرو و موتورسیکلت و ۹۹۸ پرونده مجرمان مورد بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: در این طرح ۷ هزار و ۶۰۰ فقره از اموال مردم که سرقت شده بود کشف شد و ۱۹ باند سارق نیز منهدم شدند.


رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه ۸۴ درصد صاحبان اموال مسروقه شناسایی شده است، افزود: ارزش اموال مکشوفه بیش از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است و در این طرح ۲۳۸ سارق دستگیر شده سابقه‌دار هستند و برخی از آنها حتی ۴۰ بار نیز به زندان رفته‌اند.


رحیمی گفت: از طرفی مأموران ما در این طرح موفق به کشف ۸ سلاح جنگی و ۶۹ سلاح سرد از سطح پایتخت شدند.


وی تصریح کرد: در بحث مبارزه با کالای قاچاق نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و ۶۷ هزار کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بیستمین طرح رعد کشف شد؛ از طرفی در مجموع ارزش کالای قاچاق کشف شده ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.


وی گفت: تا به امروز ۲۰ مرحله از طرح رعد را اجرا کردیم و این طرح‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و نتیجه این اقدامات نیز با تلاش همکارانم در کلانتری‌ها به‌دست آمده است و ما امروز با امنیت خوب و پایداری در سطح پایتخت مواجه هستیم و جرائم خشن و سازمان‌یافته نیز کاهش خوبی داشته است. در حال حاضر برنامه‌های مجرمان را به‌هم ریخته‌ایم و عملیات ما در برخورد با مالخران به‌صورت ویژه و جدی ادامه خواهد داشت.


رحیمی اظهار کرد: از امروز برای طرح بعدی آماده می‌شویم و از طرفی پلیس آگاهی ما نیز اقدامات خوبی را در بحث مقابله با سارقان انجام داده است؛ به‌طوری که مناطق آلوده مانند خاک سفید و هرندی را پاک‌سازی کرده‌ایم و پلیس در برخورد با مجرمان جدی است و به آنها امان نخواهد داد.


وی ادامه داد: در بحث جمع‌آوری معتادان نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات مناسبی را انجام داده و این قول را به مردم می‌دهیم تا قبل از عید پایتخت را از لوث وجود معتادان متجاهر پاک‌سازی کنیم؛ در بحث جمع‌آوری معتادان و بازپروری تلاش ویژه‌ای می‌کنیم و ظرفیت خوبی را نیز در کهریزک داریم و بحث سم‌زدایی و بازپروری آنها را همزمان انجام خواهیم داد. پلیس برای جمع‌آوری معتادان هیچ مشکلی ندارد و قادر است تا کمتر از ۴۸ ساعت آن‌ها را جمع کند اما نهادهای دیگر نیز باید در بحث نگهداری و بازپروری تلاش کنند.


رئیس پلیس پایتخت در پایان به تعدد وقوع جرم توسط افراد اشاره و خاطرنشان کرد: بحث وقوع جرائم به تمهیدات سایر سازمان‌ها برمی‌گردد اما موضوع اشتغال و گرانی‌های اخیر نیز در وقوع سرقت بی‌تأثیر نیست.


انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته