دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1394 - 17:10
کوتاه از واحدهای اردستان، ارومیه، مرودشت ، میانه، شوشتر، تیران، پرند و گلپایگان

از تاسیس مرکز پیش‌دبستانی و دبستان سما در اردستان تا دفاع نخستین دانشجوی کارشناسی ارشد تیران

مرکز پیش‌دبستانی و دبستان سما واحد اردستان در شرف تاسیس است.
کد خبر : 34685

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به میمنت ایام فرخنده دهه کرامت انجام مقدمات و تمهیدات اولیه شامل اخذ مجوزهای لازم برای تاسیس و جذب معلمان زبده، تبلیغات محیطی و درون شهری، ساختمان، تجهیزات و... مرکز پیش دبستانی و دبستان سما واحد اردستان از سوی همکاران این واحد آغاز شد.


برگزاری جلسه هماهنگی معرفی و بزرگداشت مفاخر علمی و فرهنگی استان آذربایجان غربی


جلسه هماهنگی بزرگداشت مفاخر علمی و فرهنگی استان با شرکت رئیس دبیرخانه هیات امناء استان، نماینده انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و جمعی از صاحب نظران استان در محل اتاق شورا واحد ارومیه برگزار شد.


دبیر هیات امناء استان آذربایجان غربی به نقش مهم معرفی مفاخر در راستای هویت زایی و الگوسازی فرهنگی به نسل جوان، پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی بنا دارد از طرح ماندگار شناسایی و احیای مفاخر علمی و فرهنگی استان، راهی در راستای آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با خدمات چهره های برجسته علمی و فرهنگی و بازسازی فرهنگ و هویت ایرانی– اسلامی بگشاید.


دکتر عزیز جوانپور هروی افزود: در این راستا برگزاری مراسم نکوداشت در سطح استانی و ملی، جزو برنامه‌های در دست اجرای هیات امناء استان در سال 1394 است که امید می‌رود با اجرای این مراسم در واحدها و مراکز آموزشی، امکان شناخت و بازاندیشی آثار مفاخر علمی و فرهنگی، بیش از پیش فراهم شود.


در این جلسه اعضای حاضر به بحث و بررسی درباره معیارهای انتخاب اولویت‌های برگزاری همایش‌های بزرگداشت پرداختند که در این رابطه با توجه به مستندات مربوطه از جمله شرح حال، زندگی‌نامه، آثار، کتب و ... مقرر شد مشخصات تعدادی از شخصیت‌ها و مفاخر علمی و فرهنگی برای تایید نهایی به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شود.


دانشگاه آزاد واحد مرودشت میزبان خبرنگاران


به مناسبت ربع قرن بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه و مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان مرودشت در سالن کنفرانس علامه طباطبایی این دانشگاه گردهم آمدند.


همزمان با گرامیداشت ربع قرن تلاش، توسعه و بالندگی دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت، روابط عمومی این واحد دانشگاهی با همکاری خانه مطبوعات شهرستان مرودشت از خبرنگاران دعوت کرد تا با معرفی و آشنایی هر چه بهتراین عزیزان با فعالیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند صورت گرفته در طول 25 سال تلاش این واحد و انعکاس مناسب آن در مطبوعات، سایت‌ها و نشریات محلی، به پاسداشت روز خبرنگار از آنان تجلیل و قدردانی شد.


خبرنگاران همچنین در کارگاه آموزشی آشنایی با اصول خبرنویسی نوین که از سوی دفتر دانش و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه آزاد واحد مرودشت تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.


کارگاه تخصصی کاربرد مهندسی تست و کیفیت نرم‌افزار‎ واحد میانه برگزار شد


به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کارگاه تخصصی کاربرد مهندسی تست و کیفیت نرم‌افزار با حضور شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان در محل سالن اجلاس واحد برگزار شد.


معاون پژوهش و فناوری واحد میانه با بیان این مطلب افزود: این کارگاه به مدت دو روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه از سوی دکتر وحید گروسی، استاد برجسته علوم کامپیوتر، فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه Carleton کانادا تدریس شد.


دکتر علی فرامرزی خاطرنشان کرد: مخاطبان این کارگاه تخصصی، مدیران و اعضای تیم‌های پروژه‌های نرم‌افزاری، مشاوران نرم‌افزار، استادان علوم کامپیوتر، مدیران و کارشناسان IT همه دانشگاه‌ها و شرکت‌های نرم‌افزاری بودند.


عضو هیأت علمی واحد میانه با توجه سرفصل کارگاه اظهار کرد: مروری بر مهندسی تست و کیفیت نرم افزار، تست بر اساس دید جعبه سیاه (Black-Box testing)، تست بر اساس دید جعبه سفید ( whit- Box teting)، روش‌های تست خاص – نرم‌افزارهای وب، مرور چند پروژه صنعتی مهندسی تست و کیفیت نرم‌افزار در کشورهای کانادا و ترکیه و همچنین مقدمات تحقیق در مهندسی تست و کیفیت نرم افزار از جمله سر فصل های دوره بوده است.


فرامرزی ادامه داد: همه سرفصل‌های کارگاه به صورت نظری و عملی در قالب اسلاید و آزمایشگاه تدریس شد.


طرح قرائت آیات نور به مناسبت خجسته میلاد ثامن الحجج (ع)


کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با برگزاری طرح قرآنی قرائت نور به پیشواز قدوم مبارک امام مهربانی‌ها، هشتمین حجت الهی بر روی زمین، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) می‌رود.


مسؤول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر گفت: استادان علاقه‌مند به شرکت در این طرح مبارک قرانی و بهره‌مند شدن از فضیلت آن می‌توانند با ارسال گزینه انتخابی خود به شماره پیامک 66000999124 آمادگی خود را اعلام کنند.


سید محمدباقر اخلاقی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای انتخاب قرائت یک جزء قرآن عدد یک، قرائت نیم جزء عدد 2 و قرائت دو جزء آیات الهی عدد 3 را به شماره پیامک ذکرشده ارسال کنند.


دفاع دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران واحد تیران


نخستین دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران-سازه واحد تیران از رساله کارشناسی ارشد خود دفاع کرد.


دکتر محسن بیگی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران گفت: نخستین جلسه دفاعیه از سوی شهزاد عنایت، دانشجوی کارشناسی ارشد سازه با عنوان «ارزیابی جذب انرژی و پاسخ شتاب زلزله در قاب‌های فولادی مفصلی مجهز به مهاربند ضربدری همگرا مهاربند کمانش تاب و مهاربند میراگر اصطکاکی» با حضور هیات داوران در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این پایان‌نامه، قاب‌هایی جداگانه متشکل از سه سیستم «قاب فولادی مفصلی با مهاربند ضربدری معمولی(X)»، «قاب فولادی مفصلی با مهاربند کمانش ناپذیر (BRB)» و «قاب فولادی مفصلی با میراگر غیر فعال اصطکاکی یا دمپر (IFDB)»، به روش دینامیکی غیر خطی (تاریخچه زمانی) تحلیل شد. سپس، «میزان جذب انرژی لرزه ای» و «مقدار پاسخ شتاب زلزله» وارد بر سازه در هر سامانه به تفکیک و بسته به مرتبه ارتفاعی قاب، برآورد، مقایسه و مورد ارزیابی و استنتاج قرار گرفت.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تیران اکنون دارای 38 رشته تحصیلی با بیش از 2000 دانشجو در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، معماری، شیمی، حسابداری و گرافیک در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است که نزدیک به 100 نفر از این دانشجویان در رشته مهندسی عمران-سازه در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.


افتتاح نمایشگاه عکس پرچم به مناسبت گرامیداشت هفه دولت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند


با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و واحد پرند آثار تعدادی از عکاسان جوان با موضوع پرچم و نقش آن در زندگی افراد جامعه از روز اول شهریور به مناسبت هفته دولت با حضور دکتر محد قمی سرپرست واحد، سید علی اصغر تقوی معاون دانشجویی فرهنگی واحد و جمعی از همکاران و دانشجویان به نمایش گذاشته شد.


سید علی اصغر تقوی گفت: در راستای ادغام دو حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی و با هدف ارتقای فرهنگی در دانشگاه و جامعه و تلاش در راستای جذب جوانان و دانشجویان حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی قصد دارد تا پایان سال جاری 50 نمایشگاه در زمینه‌های مختلف تذهیب، آثار قرآنی، کاریکاتور، خوش نویسی و ... برگزار کند.


نمایشگاه عکس پرچم تا 8 شهریور واقع در ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی دایر و بازدید برای عموم آزاد است.


بالندگی دانشجو و دانشگاه در گذراندن بهینه بخش پژوهش مقاطع تحصیلات تکمیلی


معاون پژوهشی واحد گلپایگان با بیان اینکه گذراندن بهینه بخش پژوهش مقاطع تحصیلات تکمیلی، بالندگی دانشجو و دانشگاه را فراهم می کند، گفت: پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از بهمن 92 در واحد گلپایگان آغاز و همگام با رشد فراینده دانشجویان، ضرورت انجام پژوهش صحیح و کارآمد سرلوحه حوزه پژوهش دانشگاه قرار گرفته است.


سیدعلیرضا بنی طباء در کارگاه پروپوزال نویسی کاربردی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: با این نگرش نخستین کارگاه یک‌روزه به صورت کاملا کاربردی و عملیاتی انجام شد و حدود 40 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد فنی و مهندسی و صنایع غذایی و تغذیه شرکت داشتند که در پایان هریک به صورت مجزا با نوشتن یک پروپوزال صحیح، گواهی شرکت در دوره را دریافت کردند.


مدرس دوره دکتر محمدرضا کوشافر، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردستان بود، در سابقه آموزشی نامبرده برگزاری کارگاه‌های متعدد روش تحقیق پروپوزال نویسی برای دانشگاه های گوناگون دولتی و آزاد به چشم می خورد.


در نظرسنجی انجام شده نیز دانشجویان با ابراز خرسندی، خواستار برگزاری جلسات و کارگاه های مشابه شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب