دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1398 - 10:35
با حضور یونس شکرخواه انجام شد؛

برگزاری دوره خبرنویسی پیشرفته یک‌روزه در شهرستان بندرماهشهر

دوره خبرنویسی پیشرفته با حضور یونس شکرخواه عضو هیئت مؤسس و رئیس انجمن ملی مطالعات جامعه اطلاعاتی ایران در بندر ماهشهر برگزار شد.
کد خبر : 412963
دوره-خبرنویسی-در-بندرماهشهر02.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندر ماهشهر، دوره خبرنویسی پیشرفته با حضور یونس شکرخواه عضو هیئت مؤسس و رئیس انجمن ملی مطالعات جامعه اطلاعاتی ایران روز گذشته در بندر ماهشهر برگزار شد.


رئیس روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندرماهشهر در حاشیه این سمینار اظهار کرد: این دوره یک‌روزه با حضور یونس شکرخواه یکی از سرمایه‌های علوم ارتباطات کشور، پدر علم روزنامه‌نگاری الکترونیک ایران و سردبیر سایت همشهری آنلاین در تالار اندیشه شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.


مسعود شعبانلو بیان کرد: این دوره با هدف ارتقای دانش ارتباطات در بین اصحاب رسانه، رؤسا و کارشناسان روابط عمومی‌های شرکت‌های پتروشیمی مستقر در شهرستان بندرماهشهر برگزار شد.


عضو هیئات علمی دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران و سردبیر نشریه اینترنتی همشهری آنلاین در این سمینار یک‌روزه گفت: خبرنگار بازتاب‌دهنده یک رویداد و نه شرکت‌کننده در آن رویداد است.


یونس شکرخواه با بیان اینکه امروزه در میان روزنامه‌نگاران چهار سبک خبرنویسی هرم وارونه، تاریخی، تاریخی به همراه لید و سبک پایان شگفت‌انگیز مرسوم است، اظهار کرد: در سبک هرم وارونه از اطلاعات مهم به اطلاعات ضعیف می‌رسیم. در سبک تاریخی، خبر بر اساس زمان نوشته می‌شود نه بر اساس اهمیت، به‌طوری که گام به گام با رویداد پیش می‌رویم تا به فرجام نهایی برسیم.


سرپرست گروه آموزشی مطالعات اروپا دانشگاه تهران بیان کرد: در تنظیم یک خبر، بهترین سبک خبرنویسی می‌تواند تقسیم یک خبر به چند سبک هرم وارونه باشد که به آن گزارش‌نویسی مدرن می‌گویند.


عضو هیئت مؤسس و رئیس انجمن ملی مطالعات جامعه اطلاعاتی ایران با توصیه به لزوم مطالعه اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری توسط خبرنگاران تصریح کرد: در یک خبر خوب و مدرن باید نکاتی مانند چندمنبعی، داشتن راوی اول شخص، نقل قول طلایی، گنجاندن پس زمینه، داشتن زبانی روان در خبرنویسی، داشتن چاشنی تحلیل به صورت مستند و اینکه خبر را از جایی که شروع می‌کنیم به همان جای اول ختم شود، رعایت و لحاظ شود.


به گزارش آنا، دوره خبرنویسی پیشرفته ویژه اصحاب رسانه، رؤسا و کارشناسان روابط عمومی‌های شرکت‌های پتروشیمی مستقر در شهرستان بندرماهشهر به میزبانی روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی و با همکاری روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندرامام برگزار شد.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

برچسب ها: خبر ماهشهر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته