دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1397 - 16:52
خیزش نشاط اجتماعی/4

ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه چه مؤلفه‌هایی می‌خواهد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با تشریح مؤلفه‌های ایجاد و گسترش نشاط اجتماعی در جامعه گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در این زمینه مسئولیت دارند.
کد خبر : 346780
36-Society-765x510.jpg

حسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد مؤلفه‌های تأثیرگذار در گسترش نشاط اجتماعی در جامعه اظهار کرد: نشاط اجتماعی یک مقوله چندبعدی است که به مسائل مختلفی ارتباط دارد؛ برهمین اساس شایسته‌سالاری، اعتماد اجتماعی، سلامت اداری و روانی،‌ سرمایه اجتماعی، سبک زندگی، مسئولیت‌پذیری و انجام اقدامات داوطلبانه می‌تواند در بروز نشاط اجتماعی مؤثر باشد.


وی احساس تعلق خاطر به جامعه، احترام متقابل، حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی،‌ برابری اجتماعی و آزادی فضای سیاسی کشور را در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی مؤثر دانست و گفت: البته باید توجه داشته باشیم در کلانشهرهایی مانند تهران مسائلی مانند آلودگی هوا، ترافیک و حتی تراکم جمعیت بخشی از مؤلفه‌های مدیریت شهری به‌شمار می‌آید که در کاهش نشاط اجتماعی در جامعه تاثیرگذار است.


رئیس انجمن مددکاران اجتماعی یادآور شد: همچنین خلق شادی‌های گروهی و عمومی در این حوزه می‌تواند در زمینه افزایش نشاط اجتماعی بااهمیت باشد و توجه به سلامت روانی اجتماعی جامعه، پاسخگویی همه اجزای جامعه در قبال مسئولیتی که دارند، همچنین اطمینان از اجرای قانون، احترام به قوانین و هنجارها و ارزش‌های اجتماعی در گسترش نشاط اجتماعی قابل توجه است.


موسوی چلک با اشاره به اینکه بالا بودن همبستگی اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم خشن نیز می‌تواند نشاط جامعه را افزایش دهد، ادامه داد: علاوه بر آن دسترسی به فرصت‌های برابر می‌تواند در راستای افزایش نشاط اجتماعی موثر باشد و این موضوع موجب افزایش امید در جامعه می‌شود.


وی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی از جمله وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما و مدیریت شهری را در این زمینه دخیل دانست.


این مددکار اجتماعی ویژگی‌های فرد بانشاط در جامعه را تعریف کرد و گفت: فرد با نشاط در جامعه دارای مسئولیت اجتماعی است و از زندگی لذت می‌برد و به حقوق خود و سایر شهروندان احترام گذاشته و دارای هویت اجتماعی است.


انتهای پیام/4044/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته