دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضی‌منش:

دانشگاه‌ها با تغییر رویه در مسیر کارآفرینی قرار گیرند

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار تبریز گفت: دانشگاه‌ها با تغییر رویه خود و با رویکرد تجاری‌سازی در مسیر تبدیل به دانشگاه‌های کارآفرین قرار گیرند.
کد خبر : 346178
image_2018_12_19-15_45_22_856_Bwa.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، بابک رضی‌منش صبح امروز در نشست علمی ارتباط با صنعت و کارآفرینی در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: توسعه همه‌جانبه امور پژوهشی در مسیر حل مشکلات واقعی و مبتلابه جامعه از رهگذر پژوهش‌های مسئله‌محور ضروری است.


وی با بیان سیاست‌های کلی و راهبردی کشوری در خصوص تقلیل مداخله دولت در بیشتر امور و محدودیت منابع دولت، افزود: دانشگاه‌ها با تغییر رویه خود به کار علمی با رویکرد تجاری‌سازی و ایجاد ارزش‌افزوده در آن در مسیر تبدیل به دانشگاه‌های کارآفرین قرار گیرند.


مدیر دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز در این نشست بر لزوم تجاری‌سازی علم و تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سوم تأکید کرد و گفت:‌ همگام‌سازی آموزش مدیریت دانش و کارآفرینی در کنار برنامه‌های معمول آموزشی، دانشگاه‌ها را در راستای خلق مشاغل جدید، حمایت علمی، مالی و بازاریابی کارآفرینان، تولید دانش برای استفاده در بخش‌های صنعتی، ضروری و نیاز واقعی جامعه ناگزیر و اجتناب‌ناپذیر می‌کند.



جعفر ابوالحسنی افزود:‌ دانشگاه‌های نسل سوم،‌ دانشگاه‌هایی هستند که علاوه بر ارزش‌های تعلیمی و تربیتی حاکم در آنها، ارزش‌های بازاری هم حاکم و به‌جای بودجه عمومی و منابع دولتی یا حتی شهریه‌ای از درآمدهای خصوصی ناشی از کارآفرینی و نقش‌آفرینی در صنعت، بازار و کسب‌وکار بهره‌مند هستند.


به گزارش آنا، نشست علمی ارتباط با صنعت و کارآفرینی با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان برگزار و جمعی از فعالان صنعتی و کارآفرینان و صنعتگران تجربیات ارزنده خود در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی و ایده‌پردازی بیان کردند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب