دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1397 - 14:15
عباسپور مطرح کرد:

پژوهش، مهم‌ترين راه كشف و رفع مشكلات

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرديس، پژوهش را مهم‌ترين راه كشف و رفع مشكلات و از عوامل و شاخصه‌های اصلی پيشرفت و توسعه و تعالی هر كشور دانست.
کد خبر : 346047
IMG_8240.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرديس، حسین عباسپور در مراسم هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش فرصت مغتنمی براي بررسي دستاوردها و چالش‌هاي حوزه پژوهش و قدردانی از محققان و پژوهشگران به‌شمار می‌آيد تا علاقه‌مندان و دوستداران علم و دانش و به‌خصوص دانشجويان بيشتر در جريان پژوهش و فعاليت‌های پژوهشی قرار گيرند.


وی پژوهش را مهم‌ترين راه كشف و رفع مشكلات و از عوامل و شاخصه‌های اصلی پيشرفت و توسعه و تعالی هر كشور دانست و تصريح كرد: توسعه پايدار و همه‌جانبه در هر جامعه‌ای به‌نحو قابل توجهی به فعاليت‌های پژوهشي آن جامعه وابسته و بدون ترديد پيشرفت كشورهای توسعه‌يافته مرهون سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش است.



رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرديس افزود: سهم سرمایه‌گذاری در امور پژوهشی و تحقیقات در كشورهای صنعتی جهان حدود 5 درصد تولید ناخالص ملی است، حال آنكه  این رقم در كشور ما نیم درصد است. 


عباسپور عوامل دخیل در پژوهش را عوامل سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مهم‌تر از آن، نیروی انسانی برشمرد و عنوان كرد: عوامل سخت‌افزاری شامل تمام امكانات فیزیكی و زیربنایی از قبیل دستگاه‌ها آزمایشگاه‌ها و ... بوده و عوامل نرم‌افزاری هم در برگیرنده تمام منابع علمی چه به‌صورت چاپی و چه به‌صورت الكترونیكی است كه در واحد پردیس مهیا شده است. در خصوص نیروی انسانی هم می‌توان به دانشجویان دوره‌های ارشد و دكتری اشاره كرد كه این عامل هم در واحد پردیس وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده كرد.



این مراسم با قدردانی از پژوهشگران برتر در رشته‌های مختلف به پایان رسید.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته