دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1397 - 14:59
در دانشگاه آزاد رودهن رخ داد؛

افتتاح نمایشگاه مدل‌سازی مفهومی پژوهش‌های معماری

نمایشگاهی با عنوان «مدل‌سازی مهندسی پژوهش‌های معماری» به مناسبت هفته پژوهش در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افتتاح شد.
کد خبر : 344997
IMG_7582.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در مراسم افتتاح نمایشگاه «مدل‌سازی مهندسی پژوهش‌های معماری» به اهمیت و جایگاه پژوهش در زمان کنونی پرداخت و گفت: نظر به بالارفتن تدریجی میانگین سنی در کشور نیاز هست تا کاربرد پژوهش را در تغییر جایگاه چگونگی نگاه به فردا دید.


رضا نقدبیشی در این خصوص توضیح داد: نیاز داریم که همین امروز و با استفاده از نیروی جوانی که در دسترس داریم حرکت‌های عظیمی را شکل دهیم و در صورت تحقق‌نیافتن این مهم به زودی خسارات جبران ناپذیری را تجربه خواهیم کرد.


وی هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد پیوند میان نظریه و عمل تلاشی برای مدلسازی بر اساس ترکیب پژوهش و طراحی معماری بیان و اظهار کرد: 16 اثر پژوهشی موجود در این نمایشگاه با همکاری واحد تهران جنوب به‌صورت مشترک ارائه شده است.


 در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  آزاد اسلامی رودهن با بیان شرایط اخلاقی پژوهش گفت: تحقيق و پژوهش علمی در اسلام اهميت بسيار فراوانی دارد و پرواضح است كه افكار، انديشه‌ها و آثار محققان و پژوهشگران هر جامعه زيرساخت‌های علمی آن جامعه را تشكيل داده، بناهای علمی و نتايج عملی و تجربی فراوانی به همراه دارد.


حجت‌الاسلام محمدابراهیم سراج ادامه داد: اگر محققان و پژوهشگران ارزش‌های خوب و پسنديده اخلاقی را با مسائل پژوهشی خود همراه كنند؛ زيرساخت‌های علمی جامعه اثرات و نتايج مثبت و هميشگی خواهند داشت و اگر خدای ناكرده با امور غير ارزشی و غير اخلاقی همراه شوند؛ نتايج منفي و ناپسند به‌دنبال خواهد داشت.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته