دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1397 - 10:46
هشدار موشکی روسیه؛

مراقب استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا باشید

سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد اگر موشک‌های آمریکا در اروپا مستقر شوند، موشک‌های روسیه به سوی آنجا نشانه خواهند رفت.
کد خبر : 346011
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تاس، «دیمیتری پسکوف» به اروپا درباره خروج آمریکا از معاهده موشکی هشدار داد و گفت: «اگر واشنگتن موشک‌هایش را در آنجا مستقر کند، موشک‌های روسیه به سوی محل‌های استقرار نشانه‌گیری خواهند شد».


سخنگوی کاخ کرملین افزود: «بعد از خروج آمریکا از معاهده موشک‌های کوتاه‌بُرد و میان‌بُرد، آنها همانند دوره جنگ سرد موشک‌هایشان را در کشورهای اروپایی مستقر کردند. استقرار موشک‌های آمریکا و احتمال نشانه‌گیری به سوی روسیه ما را بر این داشته است تا سامانه موشکی خود را به سوی آن موشک‌ها نشانه‌گیری و با قدرت از خود محافظت کنیم».


این اظهارات در پاسخ به سؤال مجری شبکه یک تلویزیون روسیه مطرح شد که درباره تفسیر اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در خلال کنفرانس خبری سالانه مطرح کرده بود. 


به گزارش آنا، پوتین روز گذشته در کنفرانس خبری سالانه درباره جریان دست‌کم گرفتن تهدید جنگ اتمی در جهان که رو به‌افزایش است، گفت: «روسیه به‌دلیل تسلیحات جدیدش به نوعی برتری‌ دست یافته است، ولی به‌طور کلی این چیزی جز حفظ برابری نیست. خطر تشدید اوضاع کم اهمیت جلوه داده و این موضوع غیرممکن و بی‌اهمیت تلقی می‌شود، اما اگر چنین جنگی رخ دهد، احتمالاً به فروپاشی کل تمدن و شاید کل زمین منجر شود».


وی با بیتم اینکه آمریکا از پیمان موشکی خارج شده است، گفت: «بسیار سخت بتوان تصور کرد بعد از این اقدام داشنگتن چه اتفاقی رخ خواهد داد. ما تشنه داشتن برتری نسبت به دیگران نیستیم،‌ بلکه می‌خواهیم تعادل نسبی را حفظ کنیم. ما می‌توانیم امنیت را تضمین کنیم و به‌خوبی می‌دانیم که این کار را چگونه انجام دهیم».


رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «استفاده از موشک‌های بالستیک خطرناک است، زیرا رادارهای هشدار اولیه نمی‌توانند وجود داشتن یا نداشتن کلاهک اتمی را در موشک‌ها تشخیص دهند. گرچه به‌نظر می‌‌آید شرکای آمریکا استفاده از موشک‌های بالستیک را کنار گذاشته‌اند، اما این ایده همچنان وجود دارد».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته