دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 11:40
مسئول سیاست خارجی اروپا:

تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان موشکی خطرناک است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که خروج آمریکا از پیمان موشکی با روسیه برای اتحادیه اروپا خطرناک است.
کد خبر : 327751

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تی‌آرتی، فدریکا موگرینی با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع تولید و گسترش موشک‌های میان برد هسته‌ای (INF) گفت: «این تصمیم آمریکا رقابت‌های نظامی را افزایش می‌دهد و این موضوع برای امنیت اتحادیه اروپا بسیار خطرناک است.»


وی همچنین با رد تشکیل ارتش اروپایی افزود: «اتحادیه اروپا یک اتحادیه نظامی نیست و کشورها خودشان حق داشتن نیروی خود را دارند. اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا کشورهای عضو بتوانند نیروهای خود را تقویت کنند ولی امنیت در قالب ناتو تعریف می‌شود.»


به گزارش آنا، ماه گذشته میلادی آمریکا اعلام کرد که از پیمان موشکی خود با روسیه خارج خواهد شد. دونالد ترامپ هدف از این اقدام را نقض این پیمان توسط روسیه و مقابله با تهدیدهای فزاینده این کشور و چین اعلام کرد.


تصمیم آمریکا برای خروج آمریکا از پیمان موشکی با روسیه با انتقاد مقام‌های سیاسی اروپایی و دبیر کل ناتو روبرو شد که ابراز می‌کردند این اقدام به امنیت اروپا صدمه خواهد زد.


سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از تصمیم آمریکا اعلام کرد که کشورش آماده رسیدن به یک توافق جایگزین برای این پیمان است؛ ولی اگر آمریکا از آن خارج شود روسیه کماکان پایبند خواهند ماند.


انتهای پیام/4071/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته