دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1397 - 17:17
امام‌جمعه دماوند:

کار بدون تحقیق باعث هدر رفتن انرژی‌ می‌شود

امام‌جمعه شهرستان دماوند گفت: هر کاری که بدون تحقیق و پژوهش انجام شود خطا و آزمون است و باعث هدر رفتن انرژی و سرمایه از نسلی به نسل دیگر می‌شود.
کد خبر : 345962
IMG_7819.JPG

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن با تبریک هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: علمی  که در راه خدمت کردن به انسان‌ها به کار گرفته شود مطلوب است و وقتی این هدف محقق می‌شود که آن علم پژوهش‌محور و در راستای تعالیم الهی باشد.


امام جمعه شهرستان دماوند با بیان نقش پژوهش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: ما اگر خواهان جامعه‌ای بانشاط، پویا و سرزنده هستیم باید به پژوهش و اثراتی که می‌تواند با خود به دنبال داشته باشد ایمان داشته باشیم.


وی افزود: برای توسعه و پیشرفت کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسئله پژوهش و تولید علم را باید مهم تلقی نموده و  به دانشگاه‌ها و به اساتید دانشگاه‌ها اهمیت داده شود تا  پژوهش در عمل به کارآید.


پیش از سخنان فتاح‌دماوندی، حسن شهرکی‌پور رئیس دانشگاه آزاد رودهن اظهارکرد: هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای  برنامه‌ریزی در راستای طی نمودن مسیر توسعه کشور در امتداد پیشرفت تا دستیابی به افق 1404 بر مبنای سند چشم‌انداز است.


وی افزود: پژوهش و کار علمی بخشی از استحکام و قوام ساختار اقتصادی و فرهنگی کشور است که امتداد آن نویدبخش افق درخشان ایران فردا خواهد بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن خاطرنشان کرد: هفته پژوهش فرصتی است تا تحت لوای آن بتوانیم دستاوردهای علمی پژوهشی را در بخش‌های گوناگون به جامعهٔ دانشگاهی معرفی کنیم و امسال مراسم هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید و نگاه ویژه به دستاوردهای علمی، پژوهشی، فناوری، کارآفرینی، تجاری‌سازی و تبدیل‌شدن آن‌ها به ثروت پیگیری می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رودهن عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های پژوهشی اداره توسعه و فناوری این دانشگاه با ادارات و شرکت‌های خصوصی را بیان کرد و گفت: امیدوارم با رویکرد جدید در نظر گرفته‌شده، دستاوردهای علمی ـ پژوهشی این دانشگاه  بتواند از نظر تجاری به رتبه‌ای برسد که باعث کارآفرینی، اشتغال و تولید ثروت در جامعه شود.


انتهای پیام/4117/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته