دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امینی در گفتگو با آنا:

توافق‌نامه پاریس وسیله‌ای برای فشار مضاعف به ایران است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: توافق‌نامه پاریس که به موضوع کاهش گازهای گلخانه‌ای در جهان می‌پردازد وسیله‌ای برای اعمال فشار علیه ایران است.
کد خبر : 345930
IMAGE634288844541635000.jpg

جهانبخش امینی در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به‌ اینکه توافق‌نامه آب‌وهوایی پاریس بهانه‌ای برای دشمنان ایران شده است تا از این طریق فشارهای مضاعفی علاوه بر تحریم بر کشور وارد کنند، گفت: به‌ طور قطع خروج ایران از هیچ توافق بین‌المللی به‌عنوان یک راهکار مهم توصیه نمی‌شود اما باید به این نکته مهم اشاره کرد که نقش دیپلماسی انرژی به‌منظور دفاع از حق و حقوق ایرانیان در توافق‌های بین‌المللی بسیار مهم است.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: خارج‌شدن آمریکا از توافق‌نامه پاریس نشان از این واقعیت دارد که این کشور نمی‌تواند کنترلی بر انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد و وقوع این اتفاق موجب شده است تا شاهد گرم‌تر شدن کره زمین در چند سال اخیر باشیم.


وی تصریح کرد: عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین‌المللی که توافق‌نامه پاریس هم جزء آنهاست، همواره موجب رضایتمندی کشورهای مختلف جهان شده است، اما متأسفانه با خروج ترامپ از توافق‌نامه پاریس فشارهای مضاعفی از سوی دشمنان به ایران وارد می‌شود تا ایران هم از توافق‌نامه پاریس خارج شود درحالی‌که در چند سال گذشته سهم ایران در تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای نسبت به سایر کشورهای جهان نزول چشمگیری داشته است.


امینی اضافه کرد: دیپلماسی انرژی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در دفاع از حقوق ایران در کنوانسیون‌های بین‌المللی همچون توافق‌نامه پاریس داشته باشد.


انتهای پیام/4094/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب