دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قربان در گفتگو با آنا:

ایران به توافق پاریس پایبند است

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: ایران همواره به توافق‌های بین‌المللی ازجمله توافق‌نامه پاریس که بر سلامت آب‌وهوای جهان تأکید دارد، پایبند بوده است.
کد خبر : 345925

نرسی قربان در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، بااشاره به‌اینکه ایران همواره به توافق‌نامه‌های بین‌المللی ازجمله توافق آب‌وهوایی پاریس پایبند بوده است، گفت: درست است که توافق پاریس بر کاهش میزان گازهای گلخانه‌ای در جهان تأکید دارد اما به‌غیر از ایران بسیاری از کشورهای دنیا هم از این توافق‌نامه پیروی می‌کنند.


این کارشناس حوزه انرژی اضافه کرد: در شرایط کنونی که تحریم‌های سنگینی علیه کشور اعمال شده است، می‌توان تا چهار درصد میزان گازهای گلخانه‌ای را در ایران کاهش داد اما اگر تحریم‌ها اعمال نشده بود این چهار درصد به 12 درصد افزایش پیدا می‌کرد.


وی بااشاره به اینکه آمریکا ازجمله کشورهای ناقض توافق‌نامه پاریس است، گفت: خروج ترامپ از توافق آب‌وهوایی پاریس نشان از این واقعیت دارد که آمریکا در انتشار و کنترل گازهای گلخانه‌ای هیچ‌گونه برنامه‌ای ندارد درحالی‌که بسیاری از کشورهای دنیا باید به این توافق‌نامه پایبند باشند.


قربان تصریح کرد: گازهای گلخانه‌ای که از گاز متان ناشی از فعالیت‌های مختلف نفتی و غیرنفتی ایجاد می‌شود باید توسط کشورهای مختلف جهان کنترل شود ولی متأسفانه بعضی از کشورها از جمله آمریکا با خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس گام مهمی در مسیر افزایش گازهای گلخانه‌ای روی کره زمین برداشته‌اند.


انتهای پیام/4094/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته