دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1397 - 19:06
بابایی شلمانی:

پژوهش گامی به سوی پیشرفت و آگاهی است

استادیار رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: پژوهش گامی به‌سوی گسترش بصیرت، دانش و آگاهی نسبت به پدیده‌های پیرامون است.
کد خبر : 345810
IMG_3566.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، حامد بابایی شلمانی عصر امروز در چهارمین روز از هفته گرامیداشت پژوهش در حاشیه سخنرانی با عنوان (Edmodo- محیط مدیریت دوره‌های آموزشی آنلاین) که با حضور جمعی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با گرامیداشت هفته پژوهش، جایگاه و ارزش پژوهش را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: پژوهش گامی است به‌سوی گسترش بصیرت، دانش و آگاهی نسبت به پدیده‌های پیرامون که بتوانیم به درک عمیق‌تری نسبت به آنان نائل شویم.


وی یکی از مهم‌ترین اهداف پژوهش را حل معضلات جامعه خواند و گفت: پژوهش فرآیندی است برای رسیدن به راه‌حل‌های قابل‌اطمینان از طریق گردآوری و تفسیر داده‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده و نظام‌مند، به‌عنوان‌مثال، ممکن است در یک محیط آموزشی، روشی را ابداع کنید و به دنبال آن روش، راه‌حل معضل نیز ارائه شود که نتایج بسیار رضایت بخشی را نیز به دنبال داشته باشد که ممکن است  این نتایج، با یافته‌های پژوهشی پیشین نیز تا حدودی همپوشانی داشته باشد اما، ازآنجایی‌که یک پژوهشگر در درجه اول متعهد به جامعه خودش است، طبیعی  است راه‌حل‌هایی که ارائه می‌شود باید طیف گسترده‌تری از محدودیت‌ها را نشانه گرفته و نفع آن برای اکثریت جامعه باشد.


بابایی با اشاره به این موضوع که توسعه و کاربرد روزافزون فناوری‌های نوظهور در عرصه‌های مختلف و به‌کارگیری آنان در آموزش برای استفاده بهینه از مواد آموزشی و در نتیجه افزایش کیفیت یادگیری در میان دانشجویان امری  ضروری است، ادامه داد: محور سخنرانی این‌جانب به‌کارگیری یکی از انواع این فناوری‌ها در مدیریت و استفاده بهینه از دوره‌های آموزشی به‌صورت ترکیبی استوار یافته است.


استادیار رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خاطرنشان کرد: «Edmodo، در حقیقت، یک سیستم مدیریت دوره‌های آموزشی CMS)) و حمایت از یادگیری LMS)) است که محیطی را برای ایجاد و مدیریت کلاس‌های مجازی تحت وب در اختیار اساتید قرار می‌دهد تا بتوانند یادگیری دانشجویان را در ساعاتی که خارج از محیط‌های آموزشی می‌گذارند نیز جهت داده و تنظیم کند.


بابایی تأکید کرد: فراگیران و استادان به‌طور فیزیکی در کلاس‌های درسشان حضور یافته و به‌صورت رو در رو به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند، این امکان نیز برای آنان فراهم می‌شود که در صورت کمبود وقت، ادامه مباحثات را در کلاس‌های مجازی خود دنبال کرده و به‌طور مستمر و روشمند درجهت دادن و مدیریت یادگیری کوشش کنند.


وی افزود: از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار، اشتراک‌گذاری منابع فرا دوره‌ای به‌صورت برخطی، تعریف و واگذاری تکالیف به‌صورت مجازی، نظارت بر پیشرفت آنان از راه دور و همچنین تشویق دانشجویان ساعی و ممتاز با استفاده از برچسب‌های ترغیبی خواهد بود.


انتهای پیام/4117/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب