دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام میرزایی:

امانت‌داری از اصول اساسی فعالیت‌های پژوهشی است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امانت‌داری از اصول اساسی فعالیت‌های پژوهشی است و متأسفانه در شرایطی این اصل رعایت نمی‌شود.
کد خبر : 345675

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ارومیه، حجت‌الاسلام رضا میرزایی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با بیان اینکه ضروری است انگیزه یادگیری علوم باید الهی باشد، گفت: مشارکت و فعالیت دانشجویان در کارهای پژوهش‌‌محور راهی برای حضور فعال آنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی در آینده فراهم می‌کند.


وی افزود: هدف اصلی انجام دادن پژوهش تولید علم و ارائه راهکار اجرایی برای حل مسائل نهادها و دستگاه‌های دولتی است و ضرورت دارد برنامه‌ریزان کلان، زیرساخت‌های پژوهش را در کشور مدیریت و ارزیابی کنند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه فرهنگ کار گروهی کلید موفقیت جوانان در فعالیت علمی و پژوهشی است اظهار کرد: جوانان و دانشجویان با جایگزینی رفاقت و کارگروهی در امور پژوهشی به‌جای حسادت و خودرایی می‌توانند از تجارب و ایده‌های نو بهره بگیرند و توان جمعی را به‌سوی پیشرفت و رشد جامعه هدایتگری کنند.


میرزایی با بیان اینکه فرد محقق باید دقت داشته باشد که بدنگاری و ناتوانی او موجب ضربه خوردن پژوهش نشود، تصریح کرد: بدنگار در این شرایط به کسی گفته می‌شود که به اهمیت کارکرد پژوهش بی‌توجه بوده و با تکبر و خودرأی بودن سعی در پیشبرد امور داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: پژوهشی که به‌عنوان فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن‌تر از مفاهیم به شمار می‌رود در گسترش مرزهای دانش و طرح افق‌های تازه برای آیندگان نیز اثر دارد؛ بنابراین نیاز است پژوهشگر با نگاه نقادانه و موشکافانه به پیرامون خود نگاه کند و بهترین راه‌حل‌ها را برای برطرف کردن مسائل جامعه پیشنهاد کند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه امانت‌داری از اصول اساسی کارهای پژوهشی است، اظهار کرد: متأسفانه در شرایطی این اصل رعایت نمی‌شود و شاهد سرقت در مقالات پژوهشی هستیم که در این صورت امکان پیشرفت وجود ندارد.


میرزایی از اهمیت انتقادپذیری گفت و افزود: در امور پژوهشی باید خود را در معرض نقد دیگران قرار داده و از نظرات کارشناسی آنها نهایت استفاده را ببریم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته