دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیرکل اتاق تعاون ایران:

استقلال و پرسپولیس را با مدل تعاونی واگذار کنید

دبیرکل اتاق تعاون ایران از پیشنهاد خرید استقلال و پرسپولیس از طریق تعاونی‌ها خبر داد.
کد خبر : 345283
ماشالله عظیمی.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، ماشاالله عظیمی عضو هیأت‌رئیسه و دبیر کل اتاق تعاون ایران با اعلام آمادگی این اتاق برای خرید باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: پیشنهاد تشکیل ۲ تعاونی بزرگ سهام به نام‌های شرکت تعاونی سهام عام پرسپولیس ایرانیان و شرکت تعاونی سهامی عام استقلال ایرانیان  آماده شده که با سهامداری حداکثری مردم و تمام علاقه‌مندان در سراسر کشور تشکیل می‌شود.


وی ادامه می‌دهد: نگاهی به فعالیت باشگاه‌های بزرگ دنیا نیز مؤید این امر است که بنیادی تعاونی و مردمی دارند.


عظیمی با اشاره به شفافیت مالی تعاون در اقتصاد، یادآور شد: شرکت‌های تعاونی‌ با توجه به کثرت و تنوع سهامداران از شفافیت اقتصادی بالایی بهره‌مند بوده و در پیشنهادهای مورد نظر تمام جنبه‌های تجاری سازی، غنی‌سازی فرهنگی و برندینگ دیده شده است.


عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با تأکید بر فراهم بودن زمینه مشارکت آحاد مردم اعم از ورزشکاران، پیش‌کسوتان، علاقه‌مندان و همه آنهایی که می‌خواهند در تیم محبوبشان سرمایه‌گذاری کنند، ابراز کرد: بخش تعاون با محوریت اتاق تعاون در هفته آینده پیشنهادها را به وزارت اقتصاد ارائه می‌کند.


عظیمی گفت: با تعاونی شدن این باشگاه‌ها، می‌توان به سازماندهی، تأمین مالی و حل مشکلات این تیم‌ها امیدوار بود.


وی در تشریح پیشنهادهای اتاق تعاون اذعان کرد: در طرح  مورد نظر  اتاق تعاون،  روش‌های نوین و متنوع ترکیبی تأمین مالی و ابزارهای نوین و سنتی تأمین مالی دیده شده است.


به گفته عظیمی، در آینده نزدیک اتاق تعاون ایران در راستای گسترش فرهنگ تعاون پیشنهادهای دیگری نیز برای ارائه به وزارت اقتصاد در برنامه دارد.


وی ادامه داد: بخش تعاون این آمادگی را دارد در خصوص شرکت‌های بزرگی که دچار مشکل هستند و در واقع باری بر دوش دولت محسوب می‌شوند، در قالب ایجاد شرکت تعاونی سهامی عام، ورود کند.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سعید راهی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
۰
بی خیل بابا
هلدینگ شایسته