دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 10:31
دادستان دامغان:

دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت سازمانی در موضوع حجاب وارد شده است

دادستان دامغان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت سازمانی در موضوع حجاب و آراستگی فرهنگی ورود کرده است و ان‌شاالله شاهد نتایج خوب و مفید آن خواهیم بود.
کد خبر : 345201
محمدتقی گلی.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دامغان، محمدتقی گلی روز گذشته در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با بیان ضرورت توسعه فریضه امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر به شکل عملی و کاربردی، گفت: فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر برابر با آیات قرآن مجید و اصول عقاید اسلامی، کاملاً روشن و از سیاست‌های اصلی در جمهوری اسلامی ایران است.


وی با قدرشناسی از همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در اقدامات مربوط به این فریضه الهی افزود: قانون مربوط به صیانت از ناصحیح و آمرین به معروف برای حمایت از افراد دلسوز و متدین جامعه تصویب‌شده و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در اصل، کاری فرهنگی است که برای مؤثربودن اقدامات مربوط، باید کارگاه‌های انتظامی و قضایی هم به‌عنوان عملیات آموزشی مکمل برگزار شود.



دادستان دامغان اظهار کرد: در جامعه امروز، اهتمام جدی به تعمیق مفاهیم دینی در آراستگی و پوشش برای پاک‌سازی فرهنگی لازم است و با ریشه‌یابی دقیق باید بخشی از ناهنجاری‌های موجود در بحث پوشش را بررسی کرد و با اقدامات علمی اجازه ندهیم که معروف‌های الهی به منکر تبدیل شود و موضوع حجاب و آراستگی فرهنگی موضوع مهمی است که الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت سازمانی به آن ورود کرده و ان‌شاالله شاهد نتایج خوب و مفید آن خواهیم بود.


گلی، روش‌های صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: فرد آمر باید با معروف و منکر و مصادیق آن آشنا باشد و برابر ضوابط اسلامی و قانونی، نسبت به آن اقدام کند و به هیچ وجه شتاب‌زده عمل نکند و در امربه‌معروف و نهی از منکر با رفتار صحیح و گفتار مناسب با افراد روبه‌رو شود و در حد امکان از شیوه‌های تلقین و تکرار استفاده کند.


وی افزود: استفاده از شیوه‌های هنری و غیرمستقیم می‌تواند تأثیر بیشتری داشته باشد و مسلماً، انتقاد مستقیم، تأثیرات معکوس خواهد داشت و باید با توسعه روش‌های تشویقی و با صحبت‌های خیرخواهانه و رفتار حسنه که از مصادیق سلوک پیامبر عظیم‌الشان اسلام است؛ استفاده کنیم.



مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه از ضرورت‌های فریضه امربه‌معروف گفت و با آیات قرآنی و احادیث یادآور شد:  باور دارم که بحث شئونات اخلاقی و رفتاری و پوشش در جامعه باید از روی عقیده انجام شود و از آنجا که رعایت‌نکردن حجاب و اصول اخلاقی در جامعه، موجب آسیب به افراد و اجتماع می‌شود؛ بنابراین لازم است جامعه را از آسیب حفظ کرد.


حجت‌الاسلام رضا کهساری افزود: به همین منظور برای بیمه کردن مردم در برابر آسیب‌ها، ضرورت دارد؛ فعالیت‌ها از سطح جلسات به عموم آحاد دانشگاه و جامعه منتقل شود و تصمیمات، اجرایی و عملیاتی شوند و فعالیت‌های خوب فرهنگی باید در محیط دانشگاه گسترش یابد تا اثرگذاری آنها بیشتر شود.


نماینده امام‌جمعه دامغان نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات سرپرست دانشگاه آزاد واحد دامغان گفت:  شرایط فرهنگی در واحد دامغان بسیار خوب شده و قراین و شواهد موجود در جامعه، نشان از بهبود شاخص‌های اخلاقی و فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سطح شهر دارد.



حجت‌الاسلام سیدمحمد شمسی‌پور افزود: هرقدر در بحث اردوی راهیان نور جدیت بیشتری داشته باشیم، ثمرات فرهنگی و اسلامی آن در جامعه بیشتر خواهد بود و جلسات فرهنگی با موضوع جشن‌ها و شادی‌های اسلامی و انقلابی به مناسبت‌های مختلف که با حضور دانشجویان برگزار می‌شود و مسابقات فرهنگی، می‌تواند مسیر رشد و تعالی فرهنگی را نمودار کند.


وی تأکید کرد: ایجاد فرصت برای مطالعه کتاب‌های ارزشمند اخلاقی و دینی مانند کتب استاد شهید مرتضی مطهری در برگزاری مسابقات، مطمئناً مفید است.


سرپرست واحد دامغان نیز در این جلسه با معرفی شرایط فرهنگی در دانشگاه آزد اسلامی گفت: دکتر ولایتی با پیشینه فرهنگی و انقلابی از زمانی که کار خود در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرد، شاهد توسعه تفکرات فرهنگی هستیم.


نعمت‌الله نعمتی با بیان اینکه سومین جلسه ستاد با محوریت اجرای بخشنامه آراستگی و عفاف برگزار شده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان علاوه بر ضرورت سازمانی، اصرار دارد تا بخشنامه آراستگی و عفاف به‌منظور تعالی دانشگاه با سرعت و دقت عملیاتی شود.



وی اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی دقیق در سطح دانشکده‌ها و برگزاری جلسات آموزشی برای کارکنان، استادان و تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه بسیج، تلاش مستمر داریم و همواره از حوزه دانشجویی خواسته‌ام با همراهی و همکاری ادارات و نهادهای دخیل در فریضه امربه‌معروف، سعی کنند تا حجاب اسلامی و پوشش در تمامی سطوح دانشگاهی و توسط تمام افراد رعایت شود.


سرپرست واحد دامغان یادآور شد: قدردانی از کسانی که قانون را رعایت می‌کنند و برخورد قانونی با افرادی که در رعایت مقررات، کوتاهی دارند و توسعه فعالیت‌های مشاوره‌ای به‌منظور بالا بردن آگاهی‌های دانشجویان در زمینه آثار دینی و اجتماعی حجاب از جمله تلاش‌های جدی واحد دامغان است و اعتقاد داریم دانشجویان با کارکردهای حجاب و پوشش آشنا هستند و در بعضی از فرصت‌ها باید موضع آیینی و اجتماعی در موضوع حجاب را بازگو و یادآوری کرد.


نعمتی، وضعیت فرهنگی شهرستان دامغان را به دلیل سابقه دینی و مذهبی، خوب توصیف کرد و تصریح کرد: وضعیت فرهنگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به برکت رویکردهای فرهنگی و برنامه‌های متنوع که اجراشده؛ رضایت‌بخش است و ان‌شاالله با فعالیت‌های فرهنگی دانش‌محور به نقطه مطلوب فرهنگی خواهیم رسید.


انتهای پیام/4121/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته