دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حمیدرضا جانباز:

بیش از 98 درصد در حوزه آب به توان نیروهای داخلی متکی هستیم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حوزه آب کشور بیش از 98 درصد به توان نیروهای داخلی و ملی متکی هستیم.
کد خبر : 345150
جانباز.jpg

به‌گزارش حوزه نفت و انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز در نشست هم‌اندیشی حوزه پژوهش و فناوری شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور افزود: وظیفه ماست همه مشکلاتی که ما را تهدید می‌کند به‌عنوان فرصت تلقی کنیم و وابستگی خود را به کشورهای خارجی کمتر کنیم.


وی با تأکید بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌مندی از استارت‌آپ‌ها از سوی شرکت‌های دولتی اظهار کرد: در دولت فعلی و دولت قبل تلاش‌های فراوانی ازجمله بهره‌مندی از برخی معافیت‌ها و ایجاد تسهیلات مالی برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته و جایگاه و شأن بخش دولتی، ایجاد بازار برای بخش خصوصی و دانش‌بنیان است. شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز باید به‌واسطه همین جایگاهش و به فراخور مسائل کشور، سفارش‌دهنده طرح‌های جدید و جدی پژوهشی باشد.


جانباز بابیان اینکه در کشور خشکی همچون ایران باید با تعامل با مردم سرانه مصرف را کاهش و آن را مدیریت کنیم، ادامه داد: امروز با مدیریت تأمین و ایجاد سازه مسئله آب کشور حل نخواهد شد و فقط چند سالی آن را به تأخیر خواهد انداخت.


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه گفت: ما در حال حاضر در خصوص هدر رفت آب در شبکه توزیع موردانتقاد هستیم، برای حل این مشکل نیازمند آن هستیم که درزمینهٔ مدیریت مصرف و به‌ویژه تعامل با مشترکان پژوهش‌های عمیقی صورت پذیرد.


وی با مهم برشمردن حوزه تحقیقات در شرکت‌های آب و فاضلاب افزود: با برنامه‌ریزی، ایجاد ساختار مناسب و ایجاد انگیزه باید فرهیخته‌ترین افراد سازمان را برای ورود به این حوزه ترغیب و علاوه بر آن تلاش کنیم افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به‌خوبی دیده شوند.


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بر تصویب بودجه تحقیقاتی در شرکت‌ها از سوی مدیران عامل تأکید و انجام پروژه‌های بزرگ و مؤثر تحقیقاتی با ارزیابی و دقت نظر را ضروری دانست.


انتهای پیام/4094/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته