دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور عراقچی؛

تفسیر 10 جلدی «شمس» رونمایی شد

در مراسمی با حضور معاون سیاسی وزارت امور خارجه از تفسیر 10 جلدی «شمس» اثر حجت‌الاسلام مصطفی بروجردی رونمایی شد.
کد خبر : 344555
۲۰۱۸۱۲۱۶_۱۰۴۵۲۴.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هم‌زمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) مراسم رونمایی از تفسیر 10 جلدی «شمس» اثر حجت‌الاسلام مصطفی بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، صبح امروز در محل خبرگزاری قرآنی ایکنا در تهران برگزار شد.


در این مراسم پیام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه قرائت شد که وی در بخشی از این پیام تصریح کرد: تردیدی نیست که طی هزار و  چهارصد سال گذشته مفسران زیادی با تدبر در مضامین آیات الهی از این اقیانوس بیکران معرفت و معنویت، جرعه‌ها نوشیده و به دیگران نوشانده‌اند. اما با این همه، هنوز هیچ‌ کس قادر نیست ادعا کند به جز معصومان علیهم‌السلام به همه  ابعاد این کتاب الهی وقوف یافته و به کشف کامل حقیقت قران نائل شده است.


وی در پایان پیام خود گفت: تفسیر شریف شمس را باید در همین راستا دانست. نگاه نو، نثر روان، پرهیز از حاشیه‌سازی و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان، تلاش در جهت دریافت پیام‌های الهی از بارزترین ویژگی‌های این اثر ارزشمند است.  


سید عباس عراقچی نیز در این مراسم گفت: این تفسیر از درک، بینش و عمق بیشتری برخوردار است و مفاهیم روز را بیان کرده است. آقای بروجردی بیش از 10 سال برای نوشتن این کتاب وقت صرف کرد که امروز حاصل دست‌رنج خود را شاهد است.


لازم به ذکر است، در این تفسیر تلاش شده تا ضمن بهره‌وری از تجارب و دستاوردهای علمی مفسران پیشین بر رویکرد پیام شناسی آیات قرآنی تاکید شود، این رویکرد برآیند مضمون آیاتی است که قرآن کریم را هدایتگر مردمان معرفی کرده است.


به منظور فراگیر ساختن فهم پیام الهی برای مخاطبان تلاش فراوانی به عمل آمده تا متن تفسیر ضمن اشاره به نکات دقیق و لطایف معارف قرآنی، گویا و رسا و خالی از اصطلاحات فنی علوم خاص است، این تفسیر در بیش از 6 هزار و 100 صفحه نگاشته شده و در 10 جلد از سوی موسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.


در این مراسم افزون بر سید عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه، سید حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد و شماری از علما و شخصیت‌های فرهنگی و علمی کشور نیز حضور داشتند.


حجت‌الاسلام مصطفی بروجردی که هم اینک سفیر ایران در تونس است. وی متولد 1341 دانش آموخته حوزه علمیه قم و تهران، فارغ‌التحصیل دکتری الهیات و معارف اسلامی و عضو هیأت علمی دانشکده روابط بین‌الملل است.


از آثار منتشر شده بروجردی علاوه بر تفسیر شمس می توان به کتاب های فقه الاوراق، النقدیه و البنک، مضاربه از نظر فقهای شیعه، بازنگاری اساس الاقتباس، تصحیح شرح مثنوی حکیم سبزواری و نیز مقالات متعدد قرآنی، فقهی، اصولی و فلسفی در دانشنامه‌هایی نظیردایره‌المعارف تشیع، دانشنامه قرآن و قرآن پژوهی، دانشنامه امام علی (ع) اشاره کرد.


انتهای پیام/4090/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته