دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان‌ماه؛

بزرگداشت «دایرةالمعارف قرآن کریم» برگزار می‌شود

 مراسم بزرگداشت «دایرة‌المعارف قرآن کریم» از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود.
کد خبر : 327176
3699b.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت «دایرة المعارف قرآن کریم»، همراه با رونمایی از جلد پانزدهم این دایرة‌ المعارف و نسخه دیجیتال، 30 آبان با حضور شماری از محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در قم برگزار می‌شود.


بر اساس این گزارش، در این مراسم آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام حسن طارمی‌راد، مدیر علمی «دانشنامه جهان اسلام» سخنرانی می‌کنند.


تدوین این اثر از سال 1376 در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن آغاز شده و حدود 100 نفر از پژوهشگران در تدوین این دایرةالمعارف نقش داشته‌اند که مقالات دایرةالمعارف در بخش‌های مختلف علمی، فلسفه کلام و عرفان، فقه و حقوق، اعلام قرآن، ادیان، علوم قرآنی، اخلاق، مفاهیم و معارف قرآن آماده و تدوین می‌شوند.


در این اثر دو هزار و 250 موضوع و مقاله وجود دارد که افزون بر این، حدود 750 مدخل آن ارجاعی است و در مجموع این دایرة‌ المعارف مشتمل بر سه هزار مدخل است و براساس الفبای فارسی از حرف «آ» شروع می‌شود.


این مراسم همزمان با هفته وحدت و در روز 30 آبان‌ماه از ساعت 10 تا 12 ظهر در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4090/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته