دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اسماعیلی در گفتگو با آنا:

هنرنمایی بعضی از نوازندگان خیابانی حیرت‌آور است

نوازنده ویولن سل ارکستر سمفونیک گفت: بعضی از نوازندگان خیابانی را می‌بینیم که با نواختن سازی مثل ویولن مایه حیرت و بهت می‌شوند و هنرشان حیرت آور است.
کد خبر : 344481
photo_2018-12-15_20-03-59.jpg

مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، پیرامون حضور نوازندگان سیار در خیابان‌ها و معابر عمومی گفت: در تمام دنیا برای موسیقی و کسانی که هنری در نوازندگی و یا خوانندگی دارند، سازوکار مشخصی را تعریف کرده‌اند و به موسیقی به‌عنوان غذای روح بسیار اهمیت می‌دهند. نوازندگان سیار نیز از این قائده مستثنی نیستند از همین رو برای این هنرمندان فضایی مناسب را در نظر می‌گیرند که علاوه بر ایجاد محلی برای امرار معاش نوازنده، فضایی را برای شهروندان محیا می‌کنند تا رهگذران از این هنر لذت ببرند.


نوازنده اسبق ارکستر سمفونیک و نوازنده ویلون سل در ادامه بیان کرد: ارگان‌ها و ادارات متعددی در قبال نوازندگان خیابانی می‌توانند ایفای نقش مفید داشته باشند تا این هنرمندان از این آشفتگی و بی‌برنامه‌ بودن بیرون بیایند و سر و سامان یابند. در میان نوازندگان خیابانی افراد مختلفی حضور دارند اعم از دانش‌آموخته موسیقی و یا کسانی ‌که موسیقی را به‌صورت تجربی فراگرفته‌اند، در میان همین نوازندگان، هنرمندانی می‌نوازند که مایه حیرت اهالی موسیقی هستند.


وی اظهار کرد: کار این نوازندگان خیابانی باید به دست اهالی موسیقی حل شود، اگر مسئولیت اجرایی در حوزه موسیقی و یا نهاد مرتبط به نوازندگان خیابانی به دست خود نوازندگان بود، با برنامه‌هایی کارشناسانه در مدت کوتاهی آشفتگی این حوزه قابل حل بود. مسئله دیگر، نگاه جامعه و یا مسئولان به نوازندگان خیابانی است که باید در برخی از جهات اصلاح شود به نوازندگان خیابانی باید به چشم یک هنرمند نگریست، هنرمندی که کنار خیابان را برای ارائه هنر خود انتخاب کرده است.


به گزارش آنا، مجید اسماعیلی فرزند محمد اسماعیلی نوازنده با سابقه تنبک است که در دوره‌ای در ارکستر سمفونیک، ساز ویولن سل را می‌نواخته و اکنون به تدریس در این حوزه می‌پردازد. نوازندگی در تئاتر موزیکال بینوایان که بر روی صحنه است از دیگر فعالیت‌های هنری مجید اسماعیلی است.


انتهای پیام/4100


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته