دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک نوازنده:

نوازندگان خیابانی در تمام دنیا از احترام خاصی برخوردارند

نوازنده فارغ‌التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه تهران گفت: نوازندگان خیابانی امید و نشاط را به جامعه تزریق می‌کنند و در تمام دنیا بسیار قابل احترام هستند.
کد خبر : 343909
photo_2018-12-13_19-47-53.jpg

ایمان جسمی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، گفت: در تمام دنیا برای نوازندگانی که در معابر عمومی مانند مترو‌ها، کنار خیابان‌ها، پارک‌ها و رستوران‌ها با نوازندگی فضای جامعه را تلطیف می‌کنند، احترام خاصی قائل بوده و همواره در صدد ایجاد فضایی برای استفاده بیشتر از این هنرمندان هستند.


وی که مدرک کارشناسی ارشد موسیقی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده، در زمینه نوازندگی و آهنگ‌سازی و همچنین در برپایی نمایشگا‌ه‌های تجسمی فعالیت مستمر و چشمگیری دارد، بیان کرد: در حقیقت نواختن ساز در کنار خیابان و ارتباط مستقیم با مخاطب از جذابیت خاصی برخوردار است و صرف نوازنده بودن دلیلی بر توانایی در نوازندگی کنار خیابان نیست. بعضاََ کسانی که در کنار خیابان نوازندگی می‌کنند از مهارت بالایی برخوردار هستند و با اعتبار این تبحر پا در خیابان می‌گذارند و در فاصله‌ای بسیار کم که شاید گرمای نفس مخاطب را حس کنند ، می‌نوازند.


این هنرمند رشته موسیقی و هنر‌های تجسمی اظهار کرد: نوازندگان خیابانی در تمام دنیا از یک برنامه ‌ریزی مشخص پیروی می‌کنند و با داشتن زمان و مکان مشخص علاوه بر اینکه خللی در جریان روزمره زندگی شهروندان ایجاد نمی‌کنند بلکه با برنامه‌ای مشخص به‌خاطر تزریق امید و نشاط به جامعه پیرامون خود، پیوسته مورد احترام قرار دارند.


جسمی اظهار کرد: متولیان موسیقی کشور؛ شهرداری‌، وزارت ارشاد، حوزه هنری و تمام دستگاه‌هایی که در امر موسیقی دخالت دارند باید با شناسایی و ساماندهی نوازندگانی که در کنار خیابان اجرای موسیقی دارند و یا به صورت گروهی کنسرت خیابانی اجرا می‌کنند، شرایط مساعدی را برای نوازندگان و مخاطبان به‌ وجود بیاورند، رهگذران حق دارند از شنیدن نوای موسیقی لذت ببرند.


وی گفت: اگر شهرداری برای نوازندگان سیار یا به قولی نوازندگان خیابانی، جایی را تعیین کند که در زمانی خاص، محتوایی خاص را اجرا کنند، اوضاع نوازندگان خیابانی از این آشفتگی بیرون می‌آید و مخاطبان این دسته از نوازندگان نیز در طول تردد در سطح شهر مجبور به شنیدن هر اصواتی به نام موسیقی نیستند شهروندان در مقابل یک نوازنده خیابانی که هنرش را عرضه کرده، صرف نظر از اینکه پولی بدهند و یا ندهند، حق دارند صدا و صوت گوش‌نواز بشنود.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته