دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عرفان‌پور مطرح کرد:

متولیان موسیقی نسبت به نوازندگان خیابانی هم مسئول‌اند

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: متولیان موسیقی نسبت به نوازندگان خیابانی هم مسئولیت دارند.
کد خبر : 343731
IMG_20181212_194247_572.jpg

میلاد عرفان‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت:‌ اداره موسیقی حوزه هنری برای ساماندهی نوازندگان خیابانی طرح‌هایی را در نظر دارد که در مراحل ابتدایی است و نیاز به پردازش و تحقیقات بیشتر دارد، اما به هرحال نوازندگان خیابانی اگر دارای هنری هستند باید در مکان مناسب و با حفظ شأن هنرمند و هنر موسیقی، هنر خود را به جامعه ارائه کنند.به هر حال متولیان موسیقی نسبت به نوازندگان خیابانی هم مسئول‌اند.


مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری بیان کرد: در پاره‌ای از موارد نیز نوازندگان خیابانی دارای هنر و علم موسیقی هستند و تنها راه را اشتباه رفته‌اند و با کوچک‌ترین مانعی سرخورده شده و خود را در شرایط غیرمتعارف و سخت قرار داد‌ه‌اند؛البته در مواردی نیز برخورد‌ مدیران شرایطی را پدید می‌آورد که فرد با تصمیم غیر‌متعارف، هنر خود را به کنار خیابان می‌برد. مرکز موسیقی حوزه هنری جهت سامان بخشیدن و به و‌جود‌ آوردن فضایی مناسب برای نوازندگان خیابانی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.


وی گفت: در مقوله هنر موسیقی، بسیاری از هنرمندان و نوازندگان این عرصه هستند که در تنگنای مالی به‌سر می‌برند، اما حاضر نیستند سطح خود و هنر خود را با نوازندگی در کنار خیابان تنزل دهند. به‌ هر صورت برای رسیدن به اهداف، باید جنگید و از موانع و سختی‌ها نهراسید. اگر روزی برای ارائه توانایی و یا هنر خود با در بسته‌ای روبه‌رو شدیم، نباید میدان را خالی کنیم و راحت‌ترین راه را انتخاب کنیم؛ نوازنده و هنرمندی که با مانعی روبه‌رو می‌شود، باید دنبال راهی برای برون‌رفت از آن بگردد و البته مسئولان امر موسیقی نیز با تدبیر و نواندیشی باید شرایط و مکانی را برای ارائه توانایی‌های هنرمندان عرصه موسیقی پدید آوردند.


انتهای پیام/4072/4100/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته