دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عمرانی‌فر:

امکان تحصیل دختران دانشجو در جامعة‌الزهرا فراهم شد

مدیر سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا از امکان فراهم شدن تحصیل دختران دانشجو در جامعة‌الزهرای حوزه علمیه خواهران قم خبر داد.
کد خبر : 344273
student2.jpg

حجت‌الاسلام اباذر عمرانی‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: جامعة‌الزهرا از میان بانوان علاقه‌مند در مقطع سه (کارشناسی ارشد) از میان بانوان طلبه و دختران دانشجو، دانش‌پژوه می‌پذیرد.


وی با بیان اینکه این مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ویژه داوطلبان ایرانی است که دارای مدرک سطح دو حوزه یا کارشناسی رشته‌های مرتبط هستند، افزود: سطح سه جامعة‌الزهرا به سه شیوه حضوری در 14 رشته و گرایش، الکترونیکی- مجازی در پنج رشته و غیرحضوری در سه رشته برگزار می‌شود.


مدیر سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا با بیان اینکه در مقطع سطح سه، 95 واحد درسی بدون پیش‌نیاز ارائه می‌شود،  مدت دوره  را حداقل 6 و حداکثر 12 نیم‌سال اعلام کرد و گفت: به فارغ‌التحصیلان این مقطع مدرک سطح سه اعطاء می‌شود که از تمامی مزایای فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردارند.


وی یادآور شد: داوطلبانی که با مدرک کارشناسی مرتبط دانشگاهی در آزمون این سطح شرکت می‌کند، ملزم به گذراندن 56 واحد از دروس عمومی سطح دو و حداکثر 30 واحد از دروس تخصصی به‌عنوان پیش‌نیاز هستند. 


عمرانی‌فر به برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی آموزش حضوری اشاره کرد و گفت: این دوره ویژه داوطلبانی است که به همراه سرپرست قانونی خود (همسر یا پدر) در شهر مقدس قم ساکن هستند و داوطلبان در 14 رشته و گرایش تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام اسلامی با گرایش‌های امامت و مهدویت و مذاهب اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان پذیرش می‌شوند.


وی با بیان اینکه هفتاد رشته دانشگاهی به‌عنوان رشته‌های هم‌سو برای پذیرش در این مرکز حوزوی اعلام‌شده، افزود: رشته ادیان و مذاهب، آموزش الهیات، تاریخ اسلام، تبلیغ حج و زیارت، تفسیر قرآن، شیعه‌شناسی، علوم حدیث، علوم اسلامی رشته اقتصاد، علوم اسلامی و تاریخ اسلام، فلسفه، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، معارف اسلامی، الهیات و معارف اسلامی، فقه و اصول و علوم قضایی بخشی از این رشته‌های تحصیلی و هم‌سو به شمار می‌آیند.


مدیر سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا خاطرنشان کرد: نام‌نویسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ جامعة‌الزهرا در مقطع کارشناسی ارشد از ۲۰ آذر آغاز شده و تا ۲۰ دی به مدت یک ماه از طریق سایت جامعة‌الزهرا به نشانی https://paziresh.jz.ac.ir/ ادامه خواهد داشت.


وی تدین به دین اسلام و مذهب تشیع، التزام کامل به مقررات جامعة‌الزهرا، برخورداری از صلاحیت‌های اخلاقی و اعتقادی، سلامت کامل جسمی و روحی، نداشتن منع قانونی برای تحصیل، دارا بودن مدرک لازم، تعهد به اتمام دوره موردنظر، ثبت‌نام در موعد مقرر و تکمیل و ارائه مدارک مربوط و قبولی در مصاحبه ورودی را از شرایط نام‌نویسی در مقطع سطح سه جامعة‌الزهرا حوزه علمیه خواهران اعلام کرد.


عمرانی‌فر گفت: فارغ‌التحصیلان ممتاز سطح دو جامعة‌الزهرا که دارای معدل 19 به بالا هستند، مشروط به سپری نشدن بیش از دو سال از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها از آزمون کتبی معاف هستند، افراد واجد شرایط فقط در آزمون شرکت نمی‌کنند و لازم است همانند سایر داوطلبان در سامانه ثبت‌نام کنند.


مدیر سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا یادآور شد: افرادی که حافظ نیمی از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه و یا برگزیدگان المپیادهای علمی کشوری هستند و همچنین همسران طلاب حوزه علمیه از امتیازات ویژه در آزمون ورودی برخوردار هستند.


وی با بیان اینکه آزمون ورودی این مرکز ۲۰ بهمن برگزار می‌شود، تصریح کرد: توزیع کارت آزمون ورودی یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت جامعة‌الزهرا برای دریافت کارت ورودی اقدام کنند. امیدواریم نتایج اولیه را ۲۵ اسفند یک ماه پس از آزمون اعلام کنیم.


گفتنی است، جامعة‌الزهرا به‌عنوان مؤسسه‌ای حوزوی برای تحصیل علوم دینی بانوان در سال 1363 با حکم امام خمینی (ره) تأسیس شد و باگذشت بیش از سه دهه از فعالیت خود، توانسته خواهران بسیاری را در داخل و خارج کشور در زمینه علوم اسلامی تربیت کند.


انتهای پیام/4072/4090/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته