دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1397 - 05:42

مدارس خصوصی در قطر دو شیفت می‌شوند

وزارت آموزش‌وپرورش قطر قصد دارد مدارس خصوصی را دو شیفت کند.
کد خبر : 342766
empty-desks-900x0-c-default.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پنینسولا، آموزش‌وپرورش و آموزش عالی قطر در حال ارائه طرحی پیشنهادی است که به برخی از مؤسسات آموزشی خصوصی اجازه می‌دهد تحت قوانین و شرایط خاصی در دو شیفت فعالیت کنند. بدین‌ترتیب تعداد بیشتری دانش‌آموز و دانشجو جذب این مؤسسات می‌شوند.


این طرح پیشنهادی هنوز در حال بررسی است و انتظار می‌رود که از سال تحصیلی آینده به اجرا درآید. رادا الزیدان مدیر امور مدارس خصوصی در وزارت آموزش‌وپرورش و آموزش عالی در این باره گفت: وزارت آموزش‌وپرورش در حال بررسی نکات منفی و مثبت طرح‌ پیشنهادی است تا اطمینان حاصل کند که مدارس خصوصی استانداردهای موردنیاز برای کار کردن در دو شیفت را دارند.


این تنها یکی از طرح‌هایی است که وزارت آموزش‌وپرورش در حال بررسی آن است. اگر کارها درست پیش برود و مدارس استانداردهای مورد نیاز برای دو شیفت شدن را داشته باشند، این طرح از سال آینده در مدارس قطر اجرا می‌شود.


در حال حاضر تعداد زیادی دانش‌آموز هندی، فیلیپینی و تونسی در قطر وجود دارد و وزارت آموزش‌وپرورش این کشور باید طرحی ارائه کند تا ظرفیت موردنظر برای ادامه تحصیل آنها را فراهم کند. یکی دیگر از برنامه‌های آموزش‌وپرورش قطر این است که مدارس بیش از ظرفیت خود دانش‌آموز بپذیرند تا راه‌حل مناسبی برای این مشکل پیدا شود.


به گفته الزیدان، وزارت آموزش‌وپرورش قطر در حال تلاش است تا مشکل کمبود مدرسه را برای مهاجران هندی حل کند که بزرگ‌ترین جامعه مهاجر در قطر هستند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته