دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرنام:

گرانی نفت سودی ندارد/ صرفه اقتصادی نفت 60 دلاری برای تمام کشورها

مشاور کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: نوسان نرخ نفت در کانال 60 دلار برای تمامی کشورها ازجمله ایران صرفه اقتصادی دارد.
کد خبر : 342556
فرناز.jpg

حامد فرنام در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه نوسان نرخ نفت در کانال 60  دلار برای همه کشورهای صادرکننده و حتی خریدار نفت صرفه اقتصادی دارد، گفت: اگر نرخ جهانی طلای سیاه به کمتر از 50 دلار برسد، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف نفتی در جهان توجیه‌ناپذیر خواهد بود، اما اگر نرخ طلای سیاه به بیش از 80 دلار برسد، وقوع این اتفاق برای خریدار صرفه اقتصادی ندارد.


مشاور کمیسیون انرژی اتاق ایران افزود: نوسان نرخ نفت در بازارهای جهانی تا کانال 60 دلار برای همه کشورها از جمله ایران که تحریم‌های نفتی را تجربه می‌کند، صرفه اقتصادی دارد.


فرنام با اشاره به اینکه بسیاری از کارشناسان تصور می‌کنند که افزایش قیمت جهانی نفت می‌تواند به سود ایران باشد، گفت: این تصور که گران شدن قیمت نفت در بازارهای جهانی می‌تواند در شرایط تحریم به ایران کمک بزرگی کند، تصور غلطی است، زیرا افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی موجب کُند شدن روند معاملات نفتی می‌شود که وقوع این اتفاق برای ایران در شرایط تحریم بسیار زیان‌آور است.


مشاور کمیسیون انرژی اتاق ایران تصریح کرد: اگر تبادلات بانکی ایران با اتحادیه اروپا برای فروش نفت برقرار شود، آن‌موقع می‌توان به افزایش بیش از حد تولید نفت ایران در بازارهای جهانی امیدوار بود.


انتهای پیام/4094/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته