دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1394 - 11:41
یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

استفاده بی‌رویه از روغن‌های جامد گیاهی احتمال سرطان و آلزایمر را افزایش می‌دهد

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی با تاکید بر اینکه روغن‌های جامد گیاهی و حیوانی هر دو برای سلامتی انسان مضر هستند. گفت که مصرف این نوع روغن‌ها به دلیل دارا بودن اسید‌های چرب احتمال بروز سرطان و آلزایمر را در افراد افزایش می‌دهد و موجب افزایش کلسترول خون و در نهایت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
کد خبر : 34250

دکتر احمدرضا درستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره مضرات مصرف روغن جامد و روغن‌های مخصوص سرخ کردن، گفت: مصرف روغن‌های جامد و مایع انرژی زیادی را به بدن می‌رساند که مصرف بیش از حد و طولانی مدت این محصولات موجب انباشته شدن انرژی در بدن به شکل چربی می‌شود که در نهایت فرد دچار اضافه وزن می‌شود که این امر فرد را در معرض ابتلا به بیماری‌های از قبیل سرطان، سکته، عارضه قلبی و عروقی، آلزایمر و غیره قرار می‌دهد.


این متخصص تغذیه و رژیم غذایی افزود: روغن‌های جامد گیاهی و حیوانی هر دو برای سلامتی انسان مضر هستند. برای مثال مصرف روغن جامد گیاهی به دلیل دارای بودن اسید‌های چرب احتمال بروز سرطان و آلزایمر را در افراد افزایش می‌دهد و مصرف روغن‌های جامد حیوانی موجب افزایش کلسترول خون و در نهایت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.


وی در ادامه درباره روغن‌های سرخ کردنی گفت: در ابتدا به افراد توصیه می‌شود به هیچ عنوان مواد غذایی را سرخ نکنند و اما اگر در شرایطی ناچار به سرخ کردن مواد غذایی شدند، فقط از روغن‌های مخصوص سرخ کردن استفاده کنند.


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: نتایج مطالعات و تحقیقات اخیر نشان داده که مصرف روغن‌های سرخ کردنی نیز می‌تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد، بنابراین به افراد توصیه می‌شود به هیچ عنوان از روغن استفاده نکنند و برای صرف غذا از روغن‌هایی مانند روغن زیتون، ذرت، کانولا و غیره استفاده کنند و مقداری از این روغن‌ها را بر روی برنج و یا سالاد خود بریزند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته