دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1397 - 02:18

یادگیری ماشینی آموزش عالی را متحول می‌کند

یادگیری ماشینی تبدیل به یکی از ابزارهای کاربردی در آموزش عالی شده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده بخش جداناپذیری از روند آموزش شود.
کد خبر : 342497
machine_learning.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از یور استوری، علم و تکنولوژی با سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است و طولی نمی‌کشد که یادگیری ماشینی تبدیل به ابزار کلیدی جدیدی برای آموزش عالی و خودآموزی شود. در حال حاضر یادگیری ماشینی می‌تواند الگوهای اطلاعاتی را بخواند و شناسایی کنند.


براساس اطلاعات ورودی الگوریتم‌هایی ایجاد می‌کند که می‌تواند تصمیم‌ها را پیش‌بینی کند.  هرچه اطلاعات بیشتری به کامپیوتر بدهیم، الگوریتم‌های هوشمندتری ایجاد می‌کند و نتیجه مطلوب‌تری ارائه می‌دهد.


امروزه یادگیری ماشینی نقش حیاتی در فضای آموزشی و بهبود برنامه‌های تحصیلی دارد. یکپارچه‌سازی یادگیری ماشینی و آموزش می‌تواند به نفع معلمان و دانش‌آموزان باشد. بنابراین مؤسسات آموزش عالی باید از مزایای یادگیری ماشینی در آموزش بهره بگیرند.
با این حال نگرانی‌هایی درباره نقض حریم شخصی وجود دارد. به همین دلیل دسترسی به اطلاعات باید بسته به نقش کاربر محدود باشد و سیاست‌گذاران نیز باید قوانین شخصی‌سازی و حفظ حریم خصوصی را جدی بگیرند.


یادگیری ماشینی به مؤسسات آموزش عالی کمک می‌کند تا اطلاعات کاربر را تجزیه‌وتحلیل کنند و با توجه به نقش آنها امکان دسترسی به اطلاعات را فراهم کنند.


ماشین یادگیری به مؤسسات آموزش عالی اجازه می‌‌دهد اطلاعات قبلی را نیز آنالیز کنند تا موفقیت دانش‌آموزان را بهبود ببخشند و بازدهی مؤسسه را افزایش دهند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته