دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1397 - 03:12

ساخت برنامه‌ای برای بهبود نرخ فارغ‌التحصیلی

دانشجویان پنسیلوانیا در حال ساخت اپلیکیشنی هستند که می‌تواند نرخ فارغ‌التحصیلی را بهبود ببخشد.
کد خبر : 318882
73af07038c2850128499d239432e3579.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، تیمی از دانشجویان معماری و مهندسی در دانشگاه پنسیلوانیا موفق به دریافت جایزه 30 هزار دلاری برای توسعه اپلیکیشنی شدند که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی کوتاه‌ترین مسیر برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان را مشخص کند. دانشگاه پنسیلوانیا در اوایل سال جاری رقابتی برگزار کرد تا استفاده از هوش مصنوعی را گسترش دهد. اپلیکیشن منتخب که «لاین پلنر» نام دارد از یادگیری ماشینی، پردازش زبان و الگوریتم استفاده می‌کند و دروس مرتبط با علایق شغلی دانشجو را ردیابی می‌کند.


این اپلیکیشن نتایج به‌دست‌آمده را با مشاوران تحصیلی به‌ اشتراک می‌گذارد که به دانشجویان کمک می‌‌کند تا به‌طور استراتژیک نیازهای فارغ‌التحصیلی آنها رفع شود.


لاین پلنر تأثیر سریعی بر دانشجویان دارد و می‌تواند مشاوره تحصیلی را کارآمدتر کند. به همین دلیل هم به‌عنوان برنده رقابت دانشگاه پنسیلوانیا انتخاب شده است. دانشگاه‌ها و کالج‌ها در سراسر آمریکا به دنبال راه‌های نوآورانه‌ای هستند تا مسیر دانشجویان به سمت فارغ‌التحصیلی را هموارتر کنند. این کار به نفع مؤسسات آموزش عالی آمریکاست؛ چراکه دانشجویان زودتر فارغ‌التحصیل می‌شوند، هزینه تحصیلی کاهش می‌یابد و صندلی‌های بیشتری برای دانشجویان جدید خالی می‌شود. دانشگاه فلوریدای جنوبی توانسته است نرخ فارغ‌التحصیلی 6 ساله را در بازه زمانی 2011 تا 2015 حدود 11 درصد افزایش دهد که بالاترین نرخ بهبود در کالج‌های دولتی در آمریکا محسوب می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته